بازدید وزیر ورزش از اردوی تیم ملی والیبال نشسته/ سجادی: امیدوارم قهرمان شوید و ما هم مشکلات را بر طرف کنیم

بازدید وزیر ورزش از اردوی تیم ملی والیبال نشسته/ سجادی: امیدوارم قهرمان شوید و ما هم مشکلات را بر طرف کنیم

7 آبان 1401

حمید سجادی عصر امروز   در فدراسیون جانبازان و معلولین پس از ادعای احترام به مقام شامخ شهدای فدراسیون به اردوی تیم ملی والیبال نشسته رفت و از نزدیک شاهد تمرینات ملی پوشان شد. در این دیدار حسن تقوی، سرپرست امور بین الملل وزارت ورزش و سید محمد شروین اسبقیان وزیر ورزش را همراهی کردند.

هادی رضایی سرمربی تیم ملی گفت: مسابقات در بوسنی است که حریف همیشگی محسوب می‌شود و سهمیه پارالمپیک هم توزیع می‌شود. خوب است که یک تیم بتواند دو سال قبل از پارالمپیک سهمیه بگیرد. 

ما یازده دوره در این مسابقات شرکت کرده‌ایم و هشت قهرمانی داریم. همچنین هفت قهرمانی پارالمپیک هم کسب کرده‌ایم. بانوان هم در پارالمپیک شرکت کردند و پنجم شدند. البته آنها در چهار سال گذشته هیچ حضوری در مسابقات بین‌المللی نداشتند و البته الان دوم آسیا هستند. این تیم بانوان جای رشد دارد و توان لازم را برای موفقیت دارد. 

مردان از نه استان و بانوان از هشت استان دور هم جمع شده‌اند. انشاالله با دست پر برگردیم. مطمئن هستم رنکینگ بانوان دوباره تک رقمی می‌شود. مردان حقشان قهرمانی است، اما قول نمی‌توان داد. ملی‌پوشان با وجود این افتخارآفرینی ادعایی ندارند و البته مشکلات زیادی دارند. تنها تفکر آنها بالا بردن پرچم ایران و خوشحال کردن مردم است.

وی با گلایه از حقوق دریافتی از صندوق قهرمانان گفت: امروز پیامک آمد و من با ۹ قهرمانی در پارالمپیک حقوقم یک میلیون و 140 هزار تومان است. این مسئله دغدغه ورزش جانبازان است. مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و جهانی در سالم ها حقوق می‌گیرند ، اما در معلولان فقط مدال‌آوران پارالمپیک می‌گیرند و این شامل بازی‌های پاراآسیایی و جهانی نمی‌شود. دستورهای زیادی داده شده، ولی به مرحله اجرا نمی‌رسد. 

همچنین سجادی گفت: خوشحالم اسبقیان دعوت کرد و اینجا آمدیم. با پیگیری‌های مختلف و همکاری‌های مختلف ویزا صادر شد و آرزوی سفر خوبی داریم و امیدواریم با موفقیت و باکیفیت بالا به ایران برگردید. آنچه که بر وظیفه می‌دانیم، سعی می‌کنیم در خدمت فدراسیون و کمیته پارالمپیک باشیم. نکاتی که رضایی گفت، به درستی عنوان شد. رئیسی همواره بر حل مشکلات کاری و بیمه و معیشتی تاکید دارد. همچنین ورزش جایگاه بالایی در دیدگاه مقام معظم رهبری دارد. تکلیفی که بر دوش ما است، ما را بر آن داشته که چنین نکاتی را حل کنیم. پولی که صندوق قهرمانان می پردازد، کمک هزینه است، نه حقوق. ماهیت صندوق برای حمایت از قهرمانان بازنشسته است تا کسی به حال خود رها نشود. البته شرایط کمی تغییر کرد و آیین‌نامه‌ای برای پرداخت ها نوشته شد. ورزشکاران نیز به سه گروه دسته‌بندی شدند و تغییرات باز هم تداوم داشت. اشل پرداختی‌ها پایین است و به فکر آن هستیم که منابع درآمدی صندوق را افزایش بدهیم. 

وی ادامه داد: خودم از این صحبت‌ها که با مدال پاراآسیایی حقوق پرداخت نمی‌شود، تعجب کردم. باید این مسئله به سرعت و همین سال جاری بررسی شود. فارغ از هر نتیجه‌ای، حضور شایسته، موید فرهنگ غنی کشورمان است. خیلی‌ها دوست ندارند ما موفق باشیم و از بیرون دندان نشان می‌دهند. برخی هم فکر می‌کنند این از دور لبخند است، ولی در نزدیک نیش است. ورزش پیام‌آور خوبی‌هاست و برای شما بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.

در ادامه یکی از بانوان ملی‌پوش گفت که حضورش در کارشناسی ارشد یک دانشگاه دولتی براساس اینکه شامل سهمیه پاراآسیایی نمی‌شود، امکان‌پذیر نشده است. سجادی هم در این باره گفت که مورد بوده که بابت مشکل تحصیلی یک ورزشکار، خودم شخصاً تماس گرفتم و پیگیری کردم.

 

منبع : فارس

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است