رفع تبعیض، بهترین پاداش بازیکنان والیبال نشسته در بوسنی است

رفع تبعیض، بهترین پاداش بازیکنان والیبال نشسته در بوسنی است

12 آبان 1401

عضو تیم ملی والیبال نشسته قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی جهان بوسنی گفت: بزرگترین پاداشی که وزارت ورزش و جوانان می‌تواند به بازیکنان والیبال نشسته بعد از کسب عنوان قهرمانی در جهانی بوسنی بدهد، رفع تبعیض پاداش بین مدال آوران رشته‌های انفرادی و تیمی است.

صادق بیگدلی  در ارزیابی از عملکرد بازیکنان والیبال نشسته قبل از اعزام به مسابقات قهرمانی جهان بوسنی، اظهار کرد: بازیکنان تیم ملی والیبال نشسته در یک سال گذشته تمرینات بسیار خوبی را انجام داده‌اند و از نظر فنی و بدنی به سطح آمادگی قابل توجهی رسیده‌اند، این که در مسابقات قهرمانی جهان چه وضعیتی داشته باشیم، بستگی به میزبان دارد که چه شرایطی را برای تیم ایران ایجاد کند.

وی از بوسنی به عنوان مهم ترین حریف ایران در مسابقات قهرمانی جهان نام برد و گفت: بوسنی حریف همیشگی ما در مسابقات جهانی و پارالمپیک است و در تمام رویدادهای جهانی و پارالمپیک تلاش کرده تا عنوان قهرمانی را کسب کند، بنابراین برای کسب مدال طلا برای نهمین بار در مسابقات قهرمانی جهان، باید به سختی بجنگیم تا جایگاه خود را از دست ندهیم.

عضو تیم ملی والیبال نشسته در پاسخ به این پرسش که چقدر بازیکنان انگیزه کافی برای کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات دارند، تصریح کرد: بازیکنان به خاطر کم یا زیاد بودن پاداش رشته‌های انفرادی و تیمی ناراحت نیستند، بلکه به خاطر تبعیض و تفاوتی که مسئولان برای پاداش قائل می‌شوند ناراحت هستند، هرچند این مساله روی بحث مدال آوری بازیکنان تاثیری ندارد و همواره سعی کرده‌اند با کسب مدال مردم را خوشحال کنند.

بیگدلی پیرامون این پرسش که در حال حاضر مشکل اصلی تیم ملی والیبال نشسته چیست، افزود: ۱۸ سال است که در تیم ملی والیبال نشسته فعالیت می‌کنم و در طی این مدت موفق به کسب ۳ مدال طلا، ۲ نقره و عناوین مختلف جهانی شدم، طی این سال‌ها فدراسیون جانبازان و معلولان و کمیته ملی پارالمپیک در حد توانشان برای موفقیت تیم تلاش کردند و حمایت لازم را داشتند اما با توجه به قهرمانی چندین دوره این رشته در پارالمپیک و جهان باید به عنوان تیم قهرمان به آن نگاه شود و بازیکنان از بیشترین امکانات و حقوق برخوردار باشند، در صورتی که این طور نیست.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که درخواستش از وزیر ورزش و جوانان چیست؟ گفت: یکسان سازی پاداش مدال آوران رشته‌های انفرادی و تیمی؛ اگر تبعیضی که در این زمینه از سوی وزارت ورزش و جوانان برای رشته‌های تیمی وجود دارد برداشته شود، تصور می‌کنم بهترین جایزه‌ای است که به بازیکنان والیبال نشسته بعد از قهرمانی در بوسنی داده می‌شود.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است