معلولان موفقیت بیشتری در تیراندازی با کمان دارند

معلولان موفقیت بیشتری در تیراندازی با کمان دارند

12 آبان 1401

غلامرضا شعبانی بهار در نشست مجمع سالانه هیات تیراندازی با کمان خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۱۳ معلول قهرمان در رشته تیراندازی با کمان اظهار داشت: در دنیا از لحاظ قهرمانی معلولان سرآمد هستیم.

وی گفت: تاکنون سه دوره قهرمان المپیک از معلولان کشور داشتیم و بانوان معلول هم باید ورود جدی به این رشته داشته باشند چون ۲ برابر آقایان می‌توانند مقام کسب کنند.

رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان افزود: در بازی‌های کشورهای اسلامی نیز همه ورزشکاران کشور که شرکت کردند موفق به کسب مدال شدند و به خاطر وجود ورزشکاران معلول، تیم ایران به رده‌های سوم و چهارم رسید.

وی تاکید کرد: تاکنون معلولان کمتر از چهارم در این رشته رتبه‌ای نداشته‌اند لذا ظرفیت‌هایی وجود دارد که باید به آن پرداخته شود و هر معلولی در هر مسابقه ای که معرفی شود حضور او رایگان است و جزو اولویت‌ها قرار می‌گیرد.

شعبانی بهار گفت: همگانی شدن رشته تیراندازی با کمان سخت اما با مدیریت جهادی امکانپذیر است.

وی با تاکید بر اینکه هرچه دامنه این ورزش وسیع‌تر باشد راه قهرمانی هموارتر خواهد شد اظهار داشت: در حد توان به استان کمک‌هایی خواهیم داشت، دغدغه و علاقه‌مندی اعضای هیات‌ها در رشته تیر و کمان زیاد است که یک ظرفیت مهم محسوب می‌شود.

رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان با بیان اینکه روسای هیات‌های ورزشی در استان‌ها باید دغدغه‌مند و اشرافیت کامل به رشته ورزشی خود داشته باشند افزود: کمانداران سرمایه‌های اصلی ما هستند و آینده این رشته را رقم می‌زنند.

وی گفت: به نقش بی‌بدلیل مربیان این رشته ورزشی واقف هستیم زیرا با تلاش آنها ورزشکاران هدایت می‌شوند، باشگاه‌ها نیز حامیان اصلی هستند که علاوه بر نقش بی‌بدیل در همگانی کردن ورزش، نگاه قهرمانی به رشته‌های ورزشی دارند.

شعبانی بهار با تاکید بر اینکه برای جذب منابع مالی هیات‌های ورزشی در استان باید تلاش شود عنوان کرد: جمعیت ورزشکاران رشته تیراندازی با کمان در خراسان جنوبی خوب است اما باید این آمار افزایش یابد زیرا منابع براساس ورزشکاران سازمان‌یافته توزیع می‌شود.

وی با اعلام آمادگی برای برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز در استان افزود: برای آموزش مربی‌گری نیز ظرفیت‌هایی در کشور وجود دارد که می‌توان در اختیار استان‌ها قرار داد و کلاس داوری و مربی‌گری به‌طور ویژه امسال برای خراسان جنوبی دیده می‌شود

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است