نبود بودجه فقط یکی از دلایل ترک فعل دستگاه‌ها در قبال معلولان است

نبود بودجه فقط یکی از دلایل ترک فعل دستگاه‌ها در قبال معلولان است

16 آذر 1401

جلسه بررسی عملکرد و ترک فعل‌های صورت گرفته سازمان‌های حاکمیتی در حوزه خدمت رسانی به معلولان با حضور احمد اسدیان معاون سیاسی و قضائی سازمان بازرسی کل کشور و علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی عصر امروز در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد.

علی محمد قادری با بیان اینکه ۲۶ دستگاه موظف به همکاری با سازمان بهزیستی هستند گفت: در جلساتی که طبق قانون با معاون اول رئیس جمهور داشتیم تصمیمات خوبی گرفته شد تا برخورد لازم با دستگاه‌هایی که ترک فعل داشتند صورت گیرد از زمان آن جلسه تاکنون ۶ جلسه کارگروه فوق برگزار شد و تفاهم‌نامه‌های متعددی هم امضا شد.

قادری با بیان اینکه فقط یکی از دلایلی که قانون توسط سازمان‌ها رسیدگی نمی‌شود نبود بودجه است گفت: وزارت رفاه، تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد شرکت‌های هواپیمایی دولتی و حمل و نقل ریلی و مسافرتی مکلف است برای معلولان بلیط نیم بها صادر کند. برای این موضوع حداقل سه بار به جلسه کمیسیون اصل ۹۰ رفتیم. این سازمان‌ها در توجیه ترک فعل خودشان به ما میگویند این موارد در اختیار شرکت‌های خصوصی است یا وزارت ورزش در پاسخ به این سوال که چرا هنوز بلیط سالن‌های ورزشی نیم بها یا رایگان نشده، اعلام کرده است که من همه زیرمجموعه‌های خود را به بخش خصوصی سپرده ام.

قادری با بیان اینکه ما بودجه‌ای برای مناسب سازی محیط دستگاه‌ها برای معلولان در نظر نگرفتیم؛ گفت: چه سازمان‌های تحت نظارت وزارت کشور و چه سازمان‌ها و ساختمان شهرداری‌ها مناسب سازی سازه‌ها برای معلولان در نظر گرفته نشده است.

اشکان میر محمدی بازرس کل امور تعاون کار و رفاه اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور که مدیریت این جلسه را به عهده داشت بر این مساله تاکید کرد که سازمان بازرسی ترک فعل سازمان‌ها در موضوع معلولان را احصا و مشخص نموده است.

میرمحمدی خاطر نشان کرد دستگاه‌ها فرصت دارند ظرف یک ماه آینده نسبت به تذکرات مطرح شده در این جلسه تصمیم گری نموده و اقدامات لازم را انجام دهند در غیر این صورت سازمان بازرسی کل کشور نسبت به ترک فعل‌های صورت گرفته اقدامات لازم را در دستور کار قرار خواهد داد.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است