شمشکی: پیوستن به فدراسیون اسکی امکانات بهتری را برای معلولان فراهم می‌کند

شمشکی: پیوستن به فدراسیون اسکی امکانات بهتری را برای معلولان فراهم می‌کند

28 آذر 1401

رییس انجمن پارااسکی پس از واگذاری این رشته به فدراسیون اسکی گفت: این واگذاری شرایط بهتری را برای اسکی‌بازان معلول از نظر امکانات و پیست تمرینی فراهم خواهد کرد.

عیسی ساوه شمشکی ، اظهار کرد: با تصمیم فدراسیون جهانی رشته‌های پارااسنوبرد، آلپاین و صحرانوردی که تا امروز زیر نظر IPC بود بعد از این تحت پوشش فدراسیون اسکی فعالیت خود را دنبال خواهد کرد که به اعتقاد من این واگذاری شرایط بهتری را برای ورزشکاران شهرستانی که از امکانات پیست محروم بودند، فراهم خواهد کرد.

وی گفت: پیش از این هیات های استانی به دلیل نداشتن پیست اسکی نگاه تخصصی به اسکی معلولین نداشتند و همین امر سبب شده بود تا ورزشکارانی که به صورت غیرمتمرکز تمرینات خود را پیگیری می کردند فضای مناسبی از نظر پیست نداشته باشند، اما این واگذاری شرایطی را ایجاد خواهد کرد تا اسکی‌بازان معلول در شهرستان‌ها در کنار افراد سالم دیگر دغدغه ای از نظر پیست و امکانات نداشته باشند.

وی افزود: هر چند تا امروز با حمایت فدراسیون جانبازان و معلولین و کمیته ملی پارالمپیک در توسعه اسکی معلولین پیشرفت خوبی داشتیم و توانستیم تعداد ورزشکاران و سهمیه‌های این رشته را در بازیهای پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ چین از یک نفر تا حدود ۵ نفر افزایش دهیم، اما به نظر می رسد در آینده با حمایت فدراسیون اسکی می توانیم شرایط بهتری را برای ورزشکاران معلول رقم بزنیم.

شمشکی در پایان یکی از مشکلات اسکی‌بازان معلول را کمبود زیرساخت ها در استان‌ها و عدم توجه کافی هیات های استانی به اسکی معلولین عنوان کرد و گفت: امیدوارم در آینده شاهد حمایت های بیشتری از سوی هیات های استانی نسبت به اسکی بازان معلول باشیم و همان طور که نسبت به اسکی بازان افراد سالم نگاه تخصصی دارند، به اسکی معلولین نیز توجه خاصی داشته باشند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است