حضور با ۸ جودوکار در پاراآسیایی بستگی به مجوز مسئولان دارد

حضور با ۸ جودوکار در پاراآسیایی بستگی به مجوز مسئولان دارد

12 دی 1401

فرهاد معابی از برگزاری اردوی انتخابی تیم ملی با حضور ۱۶ جودوکار نابینا و کم بینا در مجموعه ورزشی شهید هرندی خبر داد و گفت: در پایان این اردو نفرات اصلی تیم ملی مشخص خواه ند شد.

مربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم‌بینایان:  بعد از مسابقات جهانی باکو که موفق به کسب ۳ مدال طلا و یک نقره شدیم، اولین اردوی انتخابی تیم ملی با حضور ۱۶ جودوکار برتر مسابقات قهرمانی کشور در مجموعه ورزشی شهید هرندی آغاز شده که این اردو تا ۱۶ دی ادامه دارد و در پایان اردوی انتخابی، ۸ ورزشکار برتر به تیم ملی دعوت خواهند شد.

وی گفت: برای ارتقای رنکینگ و کسب امتیاز لازم جهت دریافت مجوز سهمیه پارالمپیک پاریس باید در چند تورنمنت آسیایی، جهانی و گرندپری شرکت کنیم، عدم حضور در تورنمنت های برون مرزی سبب افت رنکینگ جودوکاران و از دست دادن جایگاه خود برای کسب سهمیه پارالمپیک خواهد شد. 

مربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان تصریح کرد: در حال حاضر میثم بنی طبا، وحید نوری و محمدرضا خیرالله زاده به ترتیب در رنکینگ دوم، سوم و پنجم جهان قرار دارند که تلاش حفظ جایگاه و ارتقای رنکینگ است.

وی درباره وضعیت جودوکاران برای شرکت در بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین، گفت: سعی داریم با ۸ جودوکار در بازیهای پاراآسیایی هانگژو شرکت کنیم، البته بستگی به صلاحدید کمیته ملی پارالمپیک دارد که مجوز شرکت با ۸ ورزشکار را به ما بدهند یا این که تنها کسانی اعزام شوند که شانس کسب مدال داشته باشند.

معابی در پایان همچنین از اعزام جودوکاران نابینا و کم بینا به مسابقات گرندپری مصر خبر داد و گفت: امسال دو تورنمنت گرندپری برای ارتقای رنکینگ و کسب امتیاز لازم برای دریافت مجوز سهمیه پارالمپیک پاریس در پرتغال و مصر پیش بینی شده که با توجه به مسافت طولانی تا پرتغال، تنها امکان اعزام جودوکاران به گرندپری مصر در اسفندماه وجود دارد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است