خسروی وفا: طلای پاراوزنه برداری پارالمپیک برای ایران است/ مشکل ورزش کشور بودجه نیست

خسروی وفا: طلای پاراوزنه برداری پارالمپیک برای ایران است/ مشکل ورزش کشور بودجه نیست

27 بهمن 1401

رئیس کمیته ملی المپیک اعتقاد دارد که «مشکل ورزش کشور بودجه نیست.»

 محمود خسروی‌وفا،‌ رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به پرسشی در خصوص اظهار نظر مناف هاشمی، دبیر کل کمیته ملی المپیک مبنی بر نیاز این کمیته به بودجه ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ میلیاردی که با رقم تخصیص داده شده تفاوت بسیاری دارد، با خنده گفت: همین ابتدای کار قصد دارید بین من با مناف هاشمی دعوا بیندازید. هنوز اعتقاد دارم که مشکل ما در کشور و ورزش کشور بودجه نیست و در اصل باید از ظرفیت‌های مدیریتی و توانایی‌های داخلی استفاده کنیم، البته این مساله ابزارهای خاص خود و بودجه می‌خواهد.

وی افزود: آنچه مسلم است ورزش از کمترین بودجه در دستگاه‌های مختلف برخوردار است و هاشمی درست گفته اما اگر بودجه را ندادند ورزش ما دچار افت و مشکل نمی‌شود. باید از ظرفیت‌هایی که وجود دارد استفاده کرد، به عبارتی از این قسمت صحبت شهید سلیمانی که از تهدیدها باید فرصت ساخت، درس گرفت تا بتوانیم از این شرایط عبور کنیم و افتخارات خوبی را در مسابقات بازی‌های آسیایی هانگژو و کسب سهمیه المپیک پاریس داشته باشیم.

خسروی وفا با بیان اینکه برای دریافت بودجه بیشتر با نمایندگان مجلس مکاتبه خواهد داشت، گفت: دستور دولت این است که دستگاه‌ها نباید در زمینه بودجه ورود کنند اما کمیته ملی المپیک به عنوان یک نهاد مستقل ضمن احترام به این دستور و اینکه خدشه‌ای به این دستور وارد نشود، ظرفیت ورزش کشور را به اطلاع نمایندگان می‌رسانیم تا با دید بازتر اعتبارات خوبی را برای فدراسیون‌ها، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و پارالمپیک تصویب کنند.

وی پیرامون این پرسش که آیا تصور می کند بعد از مرحوم سیامند رحمان ورزشکاری از ایران طلای سنگین وزن پارالمپیک را کسب کند؟ خاطرنشان کرد: اطمینان داشته باشید طلای پارالمپیک پاریس در سنگین وزن برای ایران است. خوشحال هستم که همیشه وزن‌های سنگین المپیک و پارالمپیک متعلق به ورزشکاران ایران است. با اطمینان می‌گویم نسل جوان، نسل پرقدرت و پرتوانی است که از فرصت‌ها استفاده کرده و همواره توانسته‌اند خود را در میادین ورزشی ثابت کنند.

خسروی‌وفا که در حاشیه دومین روز رقابت‌های پاراوزنه‌برداری قهرمانی مردان کشور (جام فجر) سخن می‌گفت، ادامه داد: مسابقات پاراوزنه‌برداری به نام مرحوم سیامند رحمان، قهرمان و پهلوان بزرگ همه ساله برگزار می‌شود که معمولاً مهمانان خارجی نیز در این مسابقات حضور دارند. امسال کمتر استقبال شد اما این مسابقات در تقویم بین‌المللی قرار دارد. برگزاری این مسابقات انگیزه و فرصت خوبی برای نسل جوان است تا فعال، پرتوان، پرقدرت و با اخلاق بتوانند سیامند رحمان را الگوی خود را قرار  دهند و در مسابقات شرکت کنند.

حضور سانتونخا در مسابقات پاراوزنه‌برداری قهرمانی کشور

 دومین روز رقابت‌های پاراوزنه‌برداری قهرمانی مردان کشور، جام فجر با نظارت کمیته بین‌المللی پارالمپیک در محل فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان در حال برگزاری است. محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک به همراه رافائل سانتونخا رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش با حضور در محل فدراسیون از نزدیک نظاره‌گر این مسابقات بودند.

خسروی‌وفا در این رابطه گفت: رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام در ایران حضور دارد و دوست داشت این مسابقات را از نزدیک ببیند که این فرصت برای او به وجود آمد تا از ظرفیت ورزش ایران از جمله ورزش پارالمپیک استفاده کند.

عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، شروین اسبقیان رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان به همراه سایر مسئولان در محل برگزاری مسابقات حضور دارند. در حاشیه این مسابقات  یادبود فدراسیون جانبازان و معلولین از سوی اسبقیان به سانتونخا اهدا شد.

رقابت‌های پاراوزنه‌برداری قهرمانی مردان کشور عصر امروز پنجشنبه ۲۷ بهمن با برگزاری مراسم اختتامیه به پایان می‌رسد.

اسبقیان: هنوز وضعیت بانوان پاراوزنه بردار برای اعزام به هانگژو مشخص نیست

محمد شروین اسبقیان، رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان نیز در حاشیه مسابقات قهرمانی کشور پاراوزنه برداری گفت: این مسابقات با نظارت ناظر کمیته بین المللی پارالمپیک از اردن طی دو روز برگزار شد که در این رقابت‌ها با نگاه ویژه ای که به بحث استعدادیابی داشتیم، چهره های جدیدی شناسایی شدند که ما را به آینده این رشته در بازیهای پاراآسیایی هانگژو و پارالمپیک پاریس امیدوار کرد.

وی افزود: برخلاف سال گذشته این دوره وزنه برداران تیم ملی نیز حضور داشتند که این مساله سبب شده بود تا رقابت خوبی را بین جوانان و وزنه برداران باتجربه شاهد باشیم.

اسبقیان در پایان همچنین درباره حضور بانوان در مسابقات قهرمانی کشور و احتمال اعزام آنها به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین، اظهار کرد: هنوز وضعیت بانوان برای اعزام به هانگژو مشخص نیست، پس از این که رکورد بانوان وزنه بردار توسط کمیته فنی فدراسیون مورد ارزیابی قرار گرفت در صورت تایید توسط انجمن پاراوزنه برداری و کمیته فنی در ترکیب تیم ملی برای اعزام به بازی‌های پاراآسیایی قرار خواهند گرفت.

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است