۳۶۰ گروه تئاتر افراد دارای معلولیت در کشور فعال هستند

۳۶۰ گروه تئاتر افراد دارای معلولیت در کشور فعال هستند

1 اسفند 1401

قطب‌الدین صادقی در حاشیه ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت کاسپین گفت: برگزاری جشنواره‌هایی از این دست گامی در راستای تقویت خودباوری است و می‌تواند موجبات نمایش پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل افراد دارای معلولیت در عرصه‌ی هنرهای نمایشی باشد.

وی افزود: ترکیب هنر، هیجان و روابط اجتماعی نتیجه معجزه گری دارد و برگزاری جشنواره تئاتر افراد دارای معلولیت از سوی سازمان بهزیستی قابل‌ستایش و قدردانی است.

وی خاطرنشان کرد: ۳۶۰ گروه تئاتر افراد دارای معلولیت در کشور در حال فعالیت هستند که این آمار بیانگر نگاه ویژه‌ی سازمان بهزیستی در این بخش است.

صادقی گفت: کار هنرمندان در قالب اجرای فعالیت‌های هنری (نمایش - تئاتر) و کار مسئولان در برگزاری جشنواره‌ها و شناساندن توانمندی‌های افراد دارای معلولیت ارزشمند و قابل‌تقدیر است.

وی از هنرمندان خانواده بزرگ بهزیستی خواست تا خلاقانه و توانمندانه در این عرصه به فعالیت‌های هنری خود ادامه دهند و افزود: در حال حاضر بخش بزرگی از فضای هنری و خلاقانه در اختیار شماست که مایه دلگرمی است و می‌توانیم ببالیم که ۱۵ درصد جامعه معلولان می‌توانند در عرصه‌های هنری این‌چنین اعلام حضور کنند.

داور ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت کاسپین که با حضور ۵ استان به میزبانی مازندران در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر برگزار شد، بیان داشت: باید بیاموزیم که به‌سلامتی تن، جان و فکر احترام بگذاریم و تجلی انسانیت باشیم که این جشنواره تجلی انسان مدنی است که اولین مسئله در هر کاری، مسئولیت‌پذیری است و امروز عشق با مسئولیت در وجود شما تبلوریافته است.

صادقی اذعان داشت: باعث افتخار است که فرصت حضور در این جشنواره نصیبم شده است چون یقیناً برگزاری چنین جشنواره‌هایی موجب نشاط روح و روان خواهد شد.

وی خطاب به گروه‌های شرکت‌کننده در این جشنواره گفت: کسب مقام و دریافت جوایز در چنین جشنواره‌هایی حائز اهمیت نیست، همین‌که جسارت و شجاعت حضور در این میدان نصیبتان شده است شما برندگان این جشنواره هستید.

وی یادآور شد: شما با زبان هنر می‌توانید مشکلات و دردها را بیان کنید، از سوی دیگر شما نماینده انسان‌های خاموشی هستید که توان بیان مشکلات و احساسات خود را ندارند و ابزار هنر وسیله‌ای است که شما می‌توانید سخنگوی این قشر از جامعه باشید.

 

منبع : مهر

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است