مسئولان به جای عکس یادگاری با جانبازان به حل مشکلات مردم بپردازند

مسئولان به جای عکس یادگاری با جانبازان به حل مشکلات مردم بپردازند

10 اسفند 1401

جانباز ۷٠درصد نخاعی دوران دفاع مقدس، با ابرازعقیده مبنی بر اینکه مسئولان به جای گرفتن عکس یادگاری با جانبازان برای رفع مشکلات مردم و رسیدگی به امور جوانان بپردازند، گفت: لازم است با رفع مشکلات در روستاها شاهد مهاجرت معکوس باشیم تا باردیگر پرورش طیور، زنبورداری، کشاورزی و تولیدات محصولات ارگانیک در کشور رونق یابد و اشتغال پایدار ایجاد شود.

سیدرمضان صالح‌نژاد متولد ۱۳۴۸ سوادکوه مازندران است. او در ۱۵ سالگی به جبهه رفت و در عملیات قدس ۱، بر اثر اصابت گلوله به کمرش مشکل نخاعی پیدا کرد. او پس از ورود به عرصه ورزش در رشته تیراندازی افتخارات زیادی کسب کرد از جمله ۷ مدال طلای جهانی و ۶۰ مدال طلای کشوری و در نهایت با کسب مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی گوانگجو با دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. وی در سال ۱۳۹۰ مدیر تیم‌های ملی تیراندازی معلولان شد و تیم ایران برای اولین بار قهرمان جهان شد.

صالح‌نژاد  با اشاره به اینکه در سال ۱۳۶۴برای دفاع از کشور جانباز نخاعی شدم، می‌گوید: آرزو دارم با ویلچر داخل شهر زیرآب دور بزنم اما به دلیل برخی از محدودیت‌ها و نامناسب بودن فضای شهری تردد برای معلولان مناسب نیست.

این جانباز قطع نخاعی، کتاب فنون تیراندازی و آموزش تیراندازی برای معلولان وجانبازان را نوشته است، می‌افزاید: تجربیات قهرمانی خودم را در رشته ورزشی تیراندازی در عرصه جهان که حاصل ۲۶ سال کار حرفه‌ای است با اطلاعات روز دنیا از سال ۱۳۷۱الی ۱۳۹۷ را در این کتاب گنجانده تا برای آیندگان مورد استفاده قرار گیرد.

صالح‌نژاد درحال حاضر در باشگاه تیراندازی صالح مشغول به آموزش حرفه‌ای علاقمندان به این رشته ورزشی است؛ مطالبات خود را در بخش‌های مختلف بازگو کرد و یادآور شد: زمین اهدایی به مساحت ۲هکتار در مرکز شهر زیراب قرار دارد لازم است مسئولان برای تاسیس امکانات رفاهی، تفریحی از جمله پیست دوچرخه سواری، دریاچه مصنوعی، قایق سواری، تاسیسات گردشگری اختصاص دهند.

این جانباز ۷٠درصد ضایعه نخاعی سوادکوهی به قانون حمایت از معلولان و جانبازان اشاره کرد و گفت: قانون اجرای مناسب سازی معابر و اماکن برای جانبازان، معلولان و سالمندان توسط شهرداری و دستگاه‌های اجرایی را مورد تاکید قرار داده است از این‌رو باید در دور برگردان‌های مقابل بهزیستی، پل سفید، مقابل تالار سپه سرا، قبل از شرکت پیشرو معادن، بالا زیرآب و قبل از بیمارستان شهرستان سوادکوه مورد توجه قرار گیرد.

صالح‌نژاد وجود باطله‌های ذغال سنگ که به کوه تبدیل شده است را دغدغه خود برای رفع مشکلات زیست محیطی عنوان کرد و ادامه داد: باطله‌های ذغال سنگ می‌تواند به چند محصول دیگر تبدیل شود لازم است این رفع این مشکلات مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

این جانباز قهرمان ورزشی، احیای واحدهای تولیدی در شهرستان سوادکوه را از مطالبات جدی خود دانست و اضافه کرد: شهرک صنعتی شورمست و بشل تعطیل شده است و کارگران زیادی بیکارند راه اندازی مجدد این کارخانجات اشتغال جوانان منطقه را فراهم می‌کند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است