تیشه گران: پاداش قهرمانان ناشنوا از حدود ۲۸ درصد به ۶۰ درصد افزایش‌یافته است

تیشه گران: پاداش قهرمانان ناشنوا از حدود ۲۸ درصد به ۶۰ درصد افزایش‌یافته است

29 فروردین 1402

مهران تیشه گران  در واکنش به مکالمه مستقیم برادر یکی از ملی‌پوشان ناشنوا برای اشتغال به کار با وزیر ورزش و جوانان، از پیگیری‌های مستمر فدراسیون برای رفع دغدغه تمامی ورزشکاران ناشنوا خبر داد و اظهار داشت: از روزی که در فدراسیون مشغول به کار شدم همواره قرار بر این بوده که در جهت رفع دو مشکل عمده ورزشکاران ناشنوا یعنی پاداش و استخدام و معیشت آنان گام‌های مؤثری بردارم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه بحث اشتغال ورزشکاران، بر عهده فدراسیون ورزشی نیست تا برای آنان اشتغال ایجاد کند؛ اما از آنجا که دغدغه ما این است که ورزشکار با خیال راحت به مسابقه برود، پیگیر این مسئله بودیم و هستیم. ضمن اینکه اشتغال یابی ناشنوایان کمی سخت‌تر از مابقی افراد جامعه است و اکثرا هیچ جا استخدام نیستند.

رئیس فدراسیون ناشنوایان با اشاره به اینکه نامه‌نگاری‌های مختلفی در زمان دولت قبل با وزارت کار، نمایندگان مجلس و سازمان بهزیستی داشتیم؛ اما به نتیجه نرسیدیم، تصریح کرد: در دولت سیزدهم و با وزارت خوب دکتر سجادی، ‌ خوشبختانه یکی از دغدغه‌ها یعنی مشکل پاداش ناشنوایان حل شد و پاداش قهرمانی که به ناشنوایان داده می‌شد و حدود ۲۸ درصد ورزشکاران سالم بود به ۶۰ درصد افزایش یافت.

تیشه گران ادامه داد: این کار بزرگ و بسیار خوبی است و چند روز پیش پاداش قهرمانان المپیکی با همان میزان ۶۰ درصد پرداخت شد اما خواسته ما برابری پاداش ورزشکار ناشنوا و سالم است. چه تفاوتی بین آنها وجود دارد که نباید ۱۰۰ درصد پاداش بگیرند. امیدواریم روزی برسد که تفاوتی بین پاداش‌ها نباشد.

وی با تأکید بر اینکه در مورد معیشت و استخدام ورزشکاران که جز مصوبه هیئت وزیران دولت قبل مبنی بر این بود که المپیکی‌ها و قهرمانان جهان به استخدام سازمان‌ها درآید هم نامه‌نگاری انجام شده و طبق دستور وزیر، ‌نامه‌نگاری از طریق دفتر مشترک پیگیری شد که امیدواریم سریع‌تر به نتیجه برسد زیرا وقتی دغدغه اشتغال و معیشت گریبان ورزشکار را می‌گیرد با چه انگیزه‌ای برای قهرمانی تلاش کند؛ اما وقتی استخدام باشد با فراغ‌بال به راه ادامه می‌دهد.

تیشه گران با اشاره به اینکه در راستای حل این دغدغه، برنامه‌ریزی غیردولتی هم داریم، توضیح داد: بنا داریم توسط خیرین، ۱۵ نفر از بچه‌های تهران را در کارگاه‌های شخصی تولیدی استخدام کنیم؛ اما هدف استخدام دولتی این بچه‌ها است موضوعی که رئیس‌جمهوری هم به آن توجه دارند و قول‌هایی داده‌اند که امیدواریم با حمایت‌های شخص سجادی و ریاست محترم جمهوری آرزوی دیرینه ما به وقوع بپیوندند.

رئیس فدراسیون ناشنوایان در بخشی دیگر از این گفت‌وگو، به بیمه قهرمانان و پیشکسوتان ناشنوای کشور اشاره و خاطرنشان کرد: این امر هم با همت وزیر برقرار شد تا ورزشکاران ناشنوا دغدغه ای از بابت هزینه آسیب‌های احتمالی نداشته باشند.

وی یادآور شد: به مدت ۵ سال است که حقوق ناچیز قهرمانان المپیکی و جهانی قطع شده که پیگیر هستیم تا صندوق حمایت آن را برقرار کند.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است