رقابت ۴۵۰ ورزشکار پارادوومیدانی برای کسب مجوز مسابقات جهانی و پاراآسیایی

رقابت ۴۵۰ ورزشکار پارادوومیدانی برای کسب مجوز مسابقات جهانی و پاراآسیایی

4 اردیبهشت 1402

سرمربی تیم ملی پارادوومیدانی با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی،گفت: در پایان این مسابقات نفرات اعزامی به مسابقات جهانی پاریس و بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین معرفی خواهند شد.

بهمن رضایی  از برگزاری مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت در زمین چمن شماره یک مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب خبر داد و اظهار کرد: این مسابقات زیر نظر نماینده IPC از آفریقای جنوبی برگزار می‌شود که تاکنون ۴۵۰ ورزشکار معلول و نابینا و کم‌بینا زن و مرد آمادگی خود را برای شرکت در این مسابقات اعلام کرده‌اند.

وی گفت: این مسابقات آخرین انتخابی تیم ملی پارادوومیدانی برای دریافت مجوز مسابقات جهانی پاریس در تیرماه و بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین است که براساس سیاست کمیته ملی پارالمپیک تنها ورزشکارانی این مجوز را دریافت خواهند کرد که رکورد نفرات اول تا سوم مسابقات آسیایی و جهانی از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ را به ثبت برسانند که البته در بخش زنان به نفرات چهارم نیز این مجوز اختصاص پیدا خواهد کرد.

سرمربی تیم ملی پارادوومیدانی در پاسخ به این پرسش که آیا حضور دوومیدانی کاران شانس کسب مدال طلای پارالمپیک پاریس در مسابقات قهرمانی کشور الزامی است یا خیر؟ افزود: هر دوومیدانی کاری که بخواهد به تیم ملی راه پیدا کند باید در این رقابتها شرکت کند، مگر ا ین که فدراسیون به آنها مجوز شرکت در مسابقات را ندهد.

رضایی در ارزیابی از وضعیت دوومیدانی کاران حاضر در اردوی آمادگی، خاطرنشان کرد: با توجه به این که امسال مسابقات جهانی پاریس و بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین را پیش رو داریم بیش از یکسال است که دوومیدانی کاران در اردوی آمادگی بسر می‌برند و حمایت‌های خوبی از سوی فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک برای آماده‌سازی آنها صورت گرفته، به طوری که رکوردهای آنها قابل قبول و بیش از انتظار است.

وی در پاسخ به این پرسش که تصور می‌کنید با چه تعداد دوومیدانی کار در بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین حضور داشته باشیم، تصریح کرد: چون سیاست کمیته ملی پارالمپیک در این دوره اعزام کیفی و مدال آور می‌باشد، پیش بینی ما اعزام ۵۰ ورزشکار شانس کسب مدال به این بازیها است که از این تعداد ۱۵ نفر را زنان تشکیل خواهند داد.

سرمربی تیم ملی پارادوومیدانی در پایان درباره وضعیت تجهیزات دوومیدانی کاران نیز گفت: فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک تا به امروز بهترین تجهیزات را از نظر نیزه، دیسک و وزنه در اختیار ورزشکاران در جریان تمرینات و حتی خارج از تمرینات قرار داده تا مشکلی برای آماده سازی خود نداشته باشند. این دوره شرایط از نظر تجهیزات واقعا راضی کننده و بهتر از دوره قبل است.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است