پشتوانه‌سازی موفقی برای تیم ملی فوتبال نابینایان بزرگسالان داریم

پشتوانه‌سازی موفقی برای تیم ملی فوتبال نابینایان بزرگسالان داریم

25 اردیبهشت 1402

سرمربی تیم ملی فوتبال نابینایان کشورمان، اردوی استعدایابی یزد را علاوه بر تشکیل تیم ملی مقتدر در رده جوانان برای مسابقات جهانی، پشتوانه‌سازی برای تیم ملی بزرگسالان ذکر کرد.

«جواد فلفلی» در حاشیه اردوی استعدادیابی تیم ملی که به میزبانی استان یزد در حال برگزاریست، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این رشته حدود ۱۷ سال قبل در ایران فعالیت خود را شروع کرده ولی علی‌رغم افتخارات متعدد از جمله قهرمانی جهان و المپیک، همچنان در کشور غریب مانده و کمتر دیده شده است.

وی با بیان این که فوتبال در فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان در دو دسته شامل مسابقات فوتبال نابینایان مطلق موسوم به فوتبال پنج نفره و فوتبال سالنی که ویژه کم بینایان  B۲و B۳ برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: البته تنها فوتبال پنج نفره یک رشته پارالمپیکی است که کشورمان در این مسابقات صاحب عنوان در رقابتهای آسیایی و جهانی است.

فلفلی یکی از مهمترین مشکلات در این رشته ورزشی را مربوط به پشتوانه نیروی انسانی ذکر کرد و گفت: این مشکل را در مسابقات آسیایی هندوستان که برای کسب سهمیه مسابقات چهانی بیرمنگهام برگزار شد نیز احساس کردیم لذا در جریان مسابقات قهرمانی اسفندماه پارسال، برای برگزاری مسابقات جوانان نیز اعلام فراخوان و به استان‌ها اعلام کردیم که حتی به صورت انفرادی می‌توانند در این رقابتها حضور یابند.

وی ادامه داد: با توجه به تعداد نفرات شرکت‌کنندگان در این مسابقات، چهار تیم شکل گرفت و از بین ورزشکاران منتخب،‌ ۱۹ ورزشکار نابینا از استانهای یزد، تهران، گیلان، آذربایجان غربی و لرستان به اردوی یزد دعوت شدند.

سرمربی تیم ملی فوتبال نابینایان با اشاره به حضور سه دروازبان از استانهای یزد، فارس و گیلان و سه مربی شامل آقایان امیریان از تهران، مجاهدیان از یزد و حسن‎وند از لرستان برای ارائه آموزش‌ در این اردو، تصریح کرد: این اردو که از بیستم تا بیست و ششم اردیبهشت ماه در حال برگزاریست، تحت عنوان اردوی استعدادیابی و انتخابی تیم ملی جوانان دنبال می‌شود و امیدواریم علاوه بر پشتوانه‌سازی برای تیم ملی بزرگسالان،‌ در صورت برگزاری مسابقات جهانی جوانان، تیم ملی مقتدری را به این رقابتها اعزام کنیم.

«حسین دشتی» رئیس هیات ورزش نابینایان و کم بینایان استان یزد نیز با بیان این که  فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان تعداد زیادی رشته ورزشی را تحت پوشش دارد، گفت: استان یزد نیز در رشته‌های مختلفی مانند گلبال، شنا، شطرنج، پاورلیفتیینگ و فوتبال در رده‌های سنی مختلف آقایان و بانوان فعالیت دارد و در برخی رشته‌ها مانند گلبال سابقه‌ای طولانی و موفق دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی رشته فوتبال نابینایان استان یزد در سال ۱۴۰۰ با حضور سرمربی تیم ملی کشورمان، گفت: خوشبختانه تیم استان یزد پس از یکسال تمرین و دیدارهای تدارکاتی، در اولین حضور خود در مسابقات جوانان کشور به رتبه سوم دست یافت.

دشتی یادآور شد: خوشبختانه تمام اعضای تیم فوتبال نابینایان استان یزد به اردوی استعدادیابی تیم ملی که هم‌اکنون به میزبانی یزد در حال برگزاریست، دعوت شدند.

«حسین مجاهدیان» سرمربی تیم فوتبال نابینایان استان یزد و مربی تیم ملی جوانان کشور نیز در این نشست از مشکلات زیرساختی در این رشته ورزشی به ویژه فوتبال نابینایان گلایه و خواستار اهتمام مسئولان ورزش و جوانان به این ورزش پرافتخار شد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است