حمایت از معلولان، مؤلفه توسعه پایدار و امنیت جامعه است

حمایت از معلولان، مؤلفه توسعه پایدار و امنیت جامعه است

23 اردیبهشت 1402

یک توان‌یاب جسمی – حرکتی گفت: کارآفرینی معلولان جسمی و حرکتی، نقش به‌سزایی در بهبود کیفیت زندگی و افزایش اعتماد به نفس آنها برای نقش‌آفرینی مؤثر در جامعه دارد.

مهدیه بختیاری : آموزش و توان‌بخشی منجر به اشتغال توان‌خواهان از اهداف کلیدی مؤسسه خیریه کاشانه مهر کاشان است که در قالب نمایشگاه‌های کارآفرینی به جامعه معرفی می‌شود.

وی افزود: تحولات اجتماعی و فرهنگی جامعه در دو دهه اخیر سبب شده که معلولان به میزان قابل توجهی در جامعه شناخته شده و موانع به خصوص در عرصه  کارآفرینی و اشتغال شرایط لازم برای حضور آنها هموار شود.

مدیر روابط عمومی مؤسسه خیریه کاشانه مهر کاشان، تصریح کرد: پشتیبانی و حمایت از معلولان، مؤلفه مهمی برای بروز توسعه پایدار و صلح و امنیت در جامعه است و برای رسیدن به آینده‌ای مطلوب و بهتر ضروری است.

وی تأکید کرد: برپایی نمایشگاهی از آثار معلولان، جلوه‌ای از نقش‌آفرینی آنها در جامعه است و فرصتی برای افزایش سطح توانایی‌های علمی و حرفه‌ای آنها جهت ایجاد اشتغال و درآمدزایی متناسب با وضعیت جسمی و فیزیکی توان‌خواهان است.

این توان‌یاب جسمی – حرکتی گفت: نمایشگاه‌های مؤسسه کاشانه مهر به‌صورت مشترک با سایر هنرمندان برگزار می‌شود تا جامعه بداند که معلولان نیازی به ترحم دیگران ندارند، بلکه باید شرایطی فراهم شود تا توانمندی‌هایشان در مسیر توسعه و پیشرفت جامعه همانند سایر اقشار به کار گرفته شود.

بختیاری افزود: برگزاری نمایشگاه و فروشگاه‌های عرضه تولیدات هنری و صنایع‌دستی افراد دارای معلولیت، بهترین فرصت برای ایجاد انگیزه و امکان ارتباط مستمر معلولان با بازار کار و بسترهای لازم برای زندگی با کیفیت برای آنها فراهم  می‌کند.

وی تصریح کرد: مؤسسه نیکوکاری کاشانه مهر کاشان، با حمایت‌های مادی و معنوی گروهی از نیکوکاران از آذرماه ۱۳۸۷ شروع به کار کرده است و ۲۵۰ توان‌یاب در بخش‌های آموزشی، حرفه‌آموزی، توان‌بخشی و درمان، را تحت پوشش خود دارد.

این توان‌یاب جسمی – حرکتی، تصریح کرد: معلول یا توان‌خواه، فردی است که به علت بیماری و یا صدمه جسمی به حمایت بیشتری نیاز دارد. بر این اساس مؤسسه کاشانه مهر کاشان تلاش می‌کند تا بستر و امکان یادگیری حرفه و مشارکت معلولان در جهت ایجاد اشتغال و در نهایت درآمد اقتصادی در جامعه فراهم شود.

 نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی توان‌خواهان مؤسسه کاشانه مهر از ۱۵ تا ۲۲ اردیبهشت در قالب ۲۰ غرفه با آثاری از ۴۰  توان‌یاب هنرمند در رشته‌های قلم کاری، فیروزه کوبی، خاتم‌کاری، نقاشی، خیاطی، طراحی فرش، عروسک‌سازی، چرم‌دوزی و صنایع‌دستی در این مرکز برگزار شد. تجلیل از مدال‌آوران کشوری در حوزه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی و رونمایی کتاب‌های توان‌یابان از دیگر برنامه‌های آیین پایانی این نمایشگاه بود.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است