آغاز طرح استعدادیابی ورزشکاران جانباز و معلول در کشور

آغاز طرح استعدادیابی ورزشکاران جانباز و معلول در کشور

24 اردیبهشت 1402

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین از آغاز طرح شناسایی استعدادهای ورزشکار جانباز و معلول در کشور خبر داد و گفت: این برنامه در قالب طرح یاران شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا می‌شود.

سید محمدشروین اسبقیان  پس از شرکت در جلسه مجمع انتخابات هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان گلستان که در سالن اجلاس معاونت جوانان گرگان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص جانبازان و معلولین فرصتی ارزشمند بوده که دکتر رئیسی آن را برای اجرا ابلاغ کرده است و در آن حدود ۱۷ دستگاه اجرایی دخیل هستند.

وی با بیان اینکه ورزش جانبازان و معلولین در استان گلستان استعدادهای بالقوه‌ای دارد، ادامه داد: یکی از مهمترین طرح‌های که فدراسیون جانبازان و معلولین در دست اجرا دارد، شناسایی استعدادهای جانبازان مدافع حرم، امنیت و مرزها در قالب طرح یاران شهید حاج قاسم سلیمانی است.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین با تأکید بر اینکه این طرح در کمیته ملی المپیک تصویب و ستاد آن تشکیل شده است، افزود: کار شناسایی استعدادها در استان‌ها آغاز و برای این منظور مسئولیت اعضای ستادهای استانی تفکیک شده است.

وی توجه ویژه به ورزش بانوان جانباز و معلول را از دیگر وظایف هیأت‌های جانبازان و معلولین استان‌ها برشمرد و خاطرشان کرد: استکبار و دشمنان انقلاب طوری وانمود می‌کنند که انگار بانوان در عرصه ورزشی مورد بی‌مهری قرار می‌گیرند و آنها چشمان خود را به روی موفقیت‌های کسب شده توسط بانوان در عرصه‌های بین‌المللی و جهانی می‌بندند.

اسبقیان تبادل نظر، توجه به مطالبات و ارائه و اجرای راهکارها را از مهمترین روش‌های رفع مشکلات کشور عنوان کرد و گفت: استان گلستان از گذشته تاکنون ورزشکاران و مربیان پرافتخاری را داشته است و باید دغدغه‌های آنها مرتفع شود.

وی با اشاره به پشت سر گذاشتن شرایط سخت کرونا در کشور، تصریح کرد: این دوران بسیاری از فعالیت‌ها را متوقف و یا به تأخیر انداخت و آنگونه که باید نتوانستیم به استان‌ها سفر کرده و مسایل و مشکلات ورزشکاران را بشنویم.

این مقام مسئول شناخت ظرفیت‌ها را از الزامات دانست و اضافه کرد: فقط یک مورد اعزام تیم بسکتبال با ویلچر به مسابقات جهانی حدود ۲۴ میلیارد ریال و اعزام دیگر تیم‌ها هر کدام بین ۳۰ تا ۴۰ میلیارد ریال هزینه دارد و اعتباری که ماهیانه وزارت ورزش و جوانان در اختیار فدراسیون قرار می‌دهد، حدود ۶ میلیارد ریال بوده در حالی که حقوق پرسنل فدراسیون ۱۴ میلیارد ریال است.

وی با تأکید بر اینکه فدراسیون جانبازان و معلولین شعار «ما می‌توانیم» را باور دارد، عنوان کرد: هر روز شاهد افتخار آفرینی ورزشکاران معلول و جانباز خانم و آقا در عرصه‌های مختلف هستیم و قطعاً این روند متوقف نمی‌شود.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است