ارسال ویلچر اهدایی طرح هستمت به توان‌یابان استان سیستان و بلوچستان

ارسال ویلچر اهدایی طرح هستمت به توان‌یابان استان سیستان و بلوچستان

4 خرداد 1402

 

با اهدا 4 دستگاه ویلچر مکانیکی، اولین مرحله از توزیع وسایل کمک حرکتی خیریه رعد به توان‌یابان مناطق محروم کشور در سال 1402 آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ با همت حامیان و مشارکت‌کنندگان «طرح هستمت» 4 دستگاه ویلچر از نوع ارتوپدیِ معمولی جهت استفاده افراد دارای معلولیت به استان سیستان و بلوچستان خریداری و  ارسال شد.

مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد با هدف حمایت از توانمندی‌های توان‌یابانِ سراسر کشور به ویژه ساکن در مناطق محروم، طرح  حمایتی- آموزشی "هستمت" را از طریق توسعه و مشارکت مردم با جمع‌آوری در بطری‌های پلاستیکی و و اهدا آن به خیریه رعد به‌منظور تهیه ویلچر مخاطبان گروه هدف به مورد اجرا گذاشت است.

شایان ذکر است، آن گروه از افراد دارای معلولیتی که توان مالی تهیه ویلچر را نداشته باشند با مراجعه به مراکز رعد در استان‌ها و شهرستان یا مراکز بهریستی محل سکونت علاوه بر اعلام نیاز خود درخواست تکمیل فرم مددکاری در این زمینه را مطرح می‌کنند و مددکار مستقر در این مراکز پس از تکمیل فرم مذکور و ارسال آن به مجتمع رعد، عملاً ثبت‌نام و اولویت‌دهی مددجو آغاز خواهد کرد.

مجتمع رعد در همین راستا علاوه بر تکمیل فرایند ثبت‌نام و راستی‌آزمایی از درخواست‌های رسیده، اقدامات لازم را برای تهیه وسیله کمک حرکتی مورد نیاز، پس از اطلاع‌رسانی امور مالی مبنی بر وجود اندوخته کافی در صندوق اختصاصی طرح هستمت، انجام می‌دهد و از طریق طریق تأمین‌کنندگان معتبر سفارش‌گذاری خواهد کرد و در خاتمه وسیله خریداری شده به نشانی مددجو ارسال می‌شود.

گفتنی‌ست، مجتمع رعد ضمن ارائه آموزش‌های آنلاین و حضوری رایگان؛ تاکنون بیش از 100 دستگاه ویلچر برای استفاده افراد دارای معلولیت به مناطق کم‌برخوردار کشور از جمله استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه و خوزستان ارسال‌کرده است که می‌توان به اهدا 25 دستگاه ویلچر برای زلزله کرمانشاه و سرپل ذهاب اشاره کرد.

در «طرح هستمت» جمع‌آوری درهای بطری پلاستیکی، اقدامی در جهت حفظ محیط زیست است که درآمد حاصل از فروش درهای پلاستکی بطری‌ها به کارخانه‌های بازیافت برای تهیه ویلچر و اهدا به آن توان‌یابان نیازمند به مصرف می‌رسد. مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد با این ابتکار، علاوه بر گسترش فعالیت‌های نیکوکارانه به توده جامعه و توسعه مشارکت‌های مردمی، به رفع نیاز آن گروه از شهروندان که حضور اجتماعی آنها در عرصه‌های آموزش، درمان و حتی اشتغال به استفاده از وسایل کمک حرکتی بستگی دارد، کمک مهمی می‌کند.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است