واکنش اسبقیان به احتمال لغو اعزام والیبال نشسته مردان به قهرمانی آسیا

واکنش اسبقیان به احتمال لغو اعزام والیبال نشسته مردان به قهرمانی آسیا

31 اردیبهشت 1402

رییس فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: تیم والیبال نشسته مردان در صورت مدیریت منابع مالی و حضور ۵۰ درصدی جوانان در ترکیب تیم، به قهرمانی آسیا قزاقستان اعزام خواهند شد.

سید محمد شروین اسبقیان درباره وضعیت تیم ملی والیبال نشسته مردان برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان، اظهار کرد: تیم والیبال نشسته مردان یکی از پرافتخارترین تیم‌ها در پارالمپیک، مسابقات آسیایی و جهانی است و در کلکسیون افتخارات فدراسیون قرار دارد. به لحاظ مدیریت منابع مالی، این تیم در اولویت سفر به مسابقات قهرمانی آسیا نیست و بحث اعزام این تیم به بازیهای پاراآسیایی هانگژو در اولویت قرار دارد.

وی گفت: اعزام تیم دوومیدانی به مسابقات قهرمانی جهان پاریس در تیرماه، تیراندازی به قهرمانی جهان کره و بسکتبال با ویلچر مردان به قهرمانی جهان امارات در خرداد، وزنه برداری به مسابقات جهانی امارات در مرداد و شنا به قهرمانی جهان انگلیس را پیش رو داریم و تلاش بر این است که منابع مالی را طوری مدیریت کنیم که مشکلی برای اعزام این تیم‌ها در سال جاری نداشته باشیم.

رییس فدراسیون جانبازان و معلولین تصریح کرد: با تمام مشکلات و شرایط سخت اقتصادی سعی کردیم از سال گذشته اردوها را برپا کنیم و هیچ توقفی در برگزاری اردوها در تمام رشته‌های ورزشی نداشتیم. بعضی وقت‌ها منابع مالی سبب می‌شود تا سفرها را اولویت بندی و ورزشکاران را به مسابقاتی اعزام کنیم که نیاز ۱۰۰درصد آنها باشد. 

وی همچنین از اعزام تیم والیبال نشسته بانوان به مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان خبر داد و افزود: تیم بانوان با حمایت کمیته ملی پارالمپیک و وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون به قهرمانی آسیا اعزام می‌شود. همچنین به دلیل ایجاد انگیزه برای حضور  قدرتمند در بازیهای پاراآسیایی هانگژو و همچنین کسب سهمیه پارالمپیک پاریس و تقویت بعد فنی و تکنیکی و تاکتیکی، این تیم اعزام می‌شود، اما در  خصوص مردان در حال رایزنی از سوی کمیته ملی پارالمپیک و دوستان وزارت ورزش و جوانان هستیم تا اگر بتوانیم منابع مالی را به خوبی مدیریت کنیم تیم والیبال نشسته مردان را با ترکیب ۵۰ درصد جوانان به قزاقستان اعزام کنیم. البته این مصوبه هیات رییسه فدراسیون نیز هست که روز گذشته مورد تایید قرار گرفت.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که در چند رشته در بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین شرکت خواهید کرد؟ گفت: در ۷ رشته دوومیدانی، تیراندازی، وزنه‌برداری، بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته، شنا و بوچیا نیز با حمایت کمیته ملی پارالمپیک در بازیهای پاراآسیایی هانگژو چین شرکت خواهیم کرد.

 

اعزام ۷ پاراتیرانداز به کره برای کسب سهمیه پارالمپیک پاریس

 مسابقات پاراتیراندازی قهرمانی جهان از سوم تا ۱۱ خرداد در کره جنوبی برگزار می شود و ۷ ورزشکار زن و مرد امروز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت عازم این مسابقات می شوند.

محمدرضا امینی، نسرین شاهی، فائزه احمدی، معصومه خدابخشی، زهرا غلامزاده، رقیه شجاعی و مهسا حاجی محمدی نفرات اعزامی به این رقابتها را تشکیل می دهند که در ماده های تپانچه و تفنگ بادی ۱۰ متر بانوان، ۵۰ متر تپانچه خفیف، تفنگ SH۲ ایستاده و درازکش به رقابت خواهند پرداخت.

هدایت این تیم را حسین امیری (سرمربی) و زینب آقا علی اکبری و خدیجه برمکی (مربیان) برعهده دارند.

این رقابتها برای کسب سهمیه پارالمپیک پاریس است که تیم پاراتیراندازی ایران پیش از این موفق به کسب ۳ سهمیه پارالمپیک پاریس توسط محمدرضا میرشفیعی در تپانچه ۵۰ متر خفیف، نسرین شاهی در تپانچه ۱۰ متر بادی و زهرا غلامزاده در ۵۰ متر تفنگ SH۲ شده است.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است