سجادی: ورزشکاران پارالمپیکی الهام‌بخش هستند

سجادی: ورزشکاران پارالمپیکی الهام‌بخش هستند

8 خرداد 1402

 ماجد راشد رییس کمیته پارالمپیک آسیا امروز (دوشنبه) با حضور در وزارت ورزش و جوانان با سیدحمید سجادی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر ورزش و جوانان در این دیدار اظهار کرد: به خاطر همه تلاش‌هایی که مسوولان کمیته پارالمپیک آسیا و کمیته ایران برای ورزش جانبازان و معلولین انجام می‌دهند تشکر می‌کنم. دومین باری است که افتخار این را داریم تا پذیرای رییس کمیته پارالمپیک آسیا باشیم و در همان جلسه اول با دیدگاه‌های روشن وی درخصوص حمایت از ورزش معلولین آشنا شدم.

سجادی افزود: به عنوان یک ورزشکار اعتقاد به ورزش جانبازان و معلولین دارم. فکر، خلاقیت و ابتکار یکی از نیازهای اصلی برای معلولین در جهان است. ورزش جانبازان و معلولین بعد از انقلاب اسلامی یک راه جدید را طی می‌کند و توانسته‌ به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند. در راس کشور مقام معظم رهبری همیشه بعد از افتخارآفرینی پارالمپیکی‌ها با پیام‌هایشان ما را دلگرم کرده‌اند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تجلیل هر ساله از ورزشکاران پارالمپیکی خاطرنشان کرد: ورزشکاران پارالمپیکی ما همواره در مراسم تجلیل از ورزشکاران درخشیده‌اند و مدال‌آوری ورزشکاران پارالمپیکی، الهام بخش برای دیگر ورزشکاران بوده است.

وی همچنین درخصوص موفقیت بانوان ورزشکار پارالمپیکی گفت: جمهوری اسلامی نگاه ویژه‌ای به ورزش بانوان دارد و به همین علت در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو با افزایش تعداد بانوان همراه هستیم و این نشان دهنده اهمیت و جایگاه ورزش بانوان است.

سجادی ادامه داد: در انتخاب ورزشکاران معلول نگاه ویژه‌ای به معولیت‌های شدید مثل ورزش بوچیا و نابینایان داریم. تشکر ویژه دارم از رئیس کمیته پاراالمپیک و دیگر همکاران‌مان در این کمیته که در توسعه ورزش پارالمپیک بسیار فعال هستند. راهی که هم‌اکنون در کمیته پارالمپیک پیش گرفته شده همان راهی است که خسروی‌وفا از چند سال پیش ریل‌گذاری کرده بود و در همان مسیر حرکت می‌کنیم.

وزیر ورزش و جوانان همچنین با اشاره به حضور رییس کمیته پارالمپیک آسیا و هیئت همراه در ایران اظهار داشت: این حضور نوید بخش فضای همدلی برای ورزش پارالمپیکی ایران است، امیدوارم در سایه تعامل و برادری کمیته ملی پارالمپیک ایران و آسیا اتفاقات بسیار خوبی برای ورزش جانبازان و معلولین رخ دهد و ما انتظار همکاری بیشتر از کمیته پارالمپیک آسیا را داریم.

وی گفت: رییس کمیته پارالمپیک آسیا دیدگاه‌های ارزشمند و برنامه‌های متنوعی برای توسعه ورزش پارالمپیک در سطح آسیا دارد و حضور این افراد به تعاملات بیشتر، همدلی، گزارش‌دهی بیشتر و بهتر و چگونگی نگاه جمهوری اسلامی ایران به ورزش جانبازان و معلولین کمک می‌کند.

سجادی درباره فعالیت فدراسیون ناشنوایان گفت: ما در کنار ورزش جانبازان و معلولین، ورزش‌های مختص ناشنوایان در یک فدراسیون تخصصی داریم و یک فدراسیون دیگر داریم که اسم آن فدراسیون بیماری‌های خاص است که در دنیا تحت عنوان فدراسیون پیوند اعضا فعالیت می‌کند. ورزشکاران ما در رشته‌های ناشنوایان و پیوند اعضا در مسابقات جهانی و بین‌المللی شرکت می‌کنند و همیشه هم با دست پر برمی‌گردند و در اکثر رشته‌ها با مدال و کسب عنوان برمی‌گردند و بسیار هم پررونق است.

وی افزود: آخرین باری که خدمت مقام معظم رهبری با ورزشکاران پارالمپیکی رسیدیم، مقام معظم رهبری بیانات ارزشمندی را فرمودند و توصیه‌های ارزشمندی برای تدارک دیدن کاروان، اعزام کاروان، انتخاب نام ارزشمند و شعار کاروان مطرح کردند. وقتی ایشان نکات را برمی‌شمردند، من ۹ مورد از ارزش‌ها را نوشتم که یاد بگیرم و فراموش نکنم و از آن جلسه این یادگاری را دارم. فعالیت جانبازان و معلولین در دل همه حک شده است.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است