گردهمایی گروهی از نیکوکاران مجتمع رعد در جشن همیاران

گردهمایی گروهی از نیکوکاران مجتمع رعد در جشن همیاران

21 خرداد 1402

با هدف اطلاع­‌رسانی از عملکردها و فعالیت­های مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، مراسم گردهمایی گروهی از نیکوکارانی که اخیراً به مؤسسه پیوسته­اند، برگزار شد.

به گزارش روابط­عمومی مجتمع رعد؛ در پی وقفه سال­های اخیر که با پیدایش و گسترش کووید و کاهش فعالیت­های اجتماعی همراه بود، نخستین گردهمایی خیرین و خانواده آنها در فضایی صمیمانه با پذیرایی صبحانه برگزار شد.

در بخش دوم این مراسم، مدعوین با حضور در سالن همایش‌های رعد، ابتدا فیلم کوتاهی از فعالیت­های مؤسسه در حوزه­های آموزش، توانبخشی، مددکاری، روانشناسی، کاریابی و اشتغال و تحصیلات عالیه در دانشگاه علمی-کاربردی نیکوکاری رعد را مشاهده کردند. سپس آنت میناسیان مدیرعامل مجتمع رعد با حضور در جایگاه ضمن خیرمقدم خدمت نیکوکاران حاضر در مراسم، گزارش کوتاهی از فعالیت­ یک سال اخیر را به اطلاع مدعوین رساند.

میناسیان با اشاره فعالیت­های صورت ­گرفته در رعد از قبیل: حضور اجتماعی کارآموزان، توسعه ارتباط فردی و مهارت­های ارتباطی، انتقال تجربیات موفق و شناخت چهره­های برگزیده در جمع کارآموزان، افزود: مجتمع رعد علاوه بر فعالیت­های معمول و مستمرش در افزایش حس اعتماد به‌­نفس عزیزان دارای معلولیت نقش مهمی ایفا می­‌کند.

مدیرعامل رعد با اشاره به تغییر رویکرد رعد در دوران کرونا، گفت: بهره‌­مندی از فناوری آموزش از راه دور و استفاده از سیستم آموزش برخط که موجب جهش تعداد کارآموزان از 300 نفر در شرایط شرکت حضوری سرکلاس‌ها به 29 استان کشور با تعداد 1327 نفر در سال 1401 به‌­صورت پخش زنده یا دروس ضبط شده که قابلیت استفاده مکرر دارد، اجرا شد.

وی با اشاره به ارایه خدمات کلینیک توانبخشی، مددکاری اجتماعی و روانشناسی طی سال گذشته، افزود: از آنجا که مشروح این گزارش برای حضار ارسال می‌­شود خیلی به عدد و رقم­ها اشاره مستقیم نمی­کنم، اما در حوزه اشتغال 145 نفر کارجو جذب شدند که از این تعداد 29 نفر استخدام و 8 نفر کارورز و 22 نفر خوداشتغال، 64 نفر در مراحل کوچینگ و 13 نفر آزادکار (Freelancer) هستند.

مدیرعامل رعد در بخش پایانی سخنانش به فعالیت مرکز آموزش علمی-کاربردی رعد اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 622 نفر دانشجو در این مرکز تحصیل کرده‌اند که 109 نفر آنها افراد دارای معلولیت و 513 افراد غیر معلول بودند.

در ادامه این مراسم دکتر محمد فاضلی مشاورهیأت رئیسه مرکز علمی-کاربردی رعد با بیان موضوع خود به عنوان "تجربه حال خوب؟ شادمانی!" به معنای چند سطحی از زندگی برای افراد اشاره کرده و افزود: اشخاص ممکن است برای خود، برای خانواده، برای جامعه یا برای آینده زندگی کنند با این حال باید بدانیم وطن یکی از "منابع مشترک" است که همه برای حفظ آن باید مسؤولانه رفتار کنند.

دکتر فاضلی در پاسخ به این پرسش که آدم موفقی هستم ؟ یا شدم ؟ گفت: باید بدانیم که ما عمیقاً  به دیگران وابسته‌ایم و کسانی شکست خورده­اند تا ما پیروز شده­ایم و همچنین من بدون دیگران چیزی نیستم .

مشاور مرکز علمی-کاربردی رعد با تشریح پارادوکس ایسترلین، گفت: به طور میانگین افراد ثروتمند از افراد فقیر شادتر هستند و از یک جایی به بعد رشد مالی و اقتصادی به سلامت روان ما کمک زیادی نمی­کند مگر آنکه ثروت موجب افزایش سرمایه اجتماعی افراد بشود. بدین معنی که اگر در خوشبختی دیگران سهیم بشویم، حالمان بهتر می­‌شود.

وی در ادامه افزود: گاهی اوقات غم‌ها برای ما شادی می­آورد و آن زمانی‌ست که در اثر شناخت غم دیگران برای کاستن آن اثر گذار عمل می­کنیم آن لحظه از درون احساس شادی خواهیم کرد.

دکتر فاضلی در پایان یادآوری کرد: همه چیز اجتماعی است و پول بیشتر لزوماً شادی  بیشتر به وجود نمی­آورد و به دیگر دوستی مؤثر فکر کنیم آن را تجربه کنیم.

در بخش پایانی مراسم فرزاد خلیلی یکی از کار­آموزان موفق که پس از پیوستن به مجتمع رعد موفقیت­های ورزشی را با عضویت در تیم ملی والیبال نشسته آغاز کرد و امروز یکی از مربیان موفق ورزش محسوب می‌شود از تجربه زیسته خود با مدعوین صحبت کرد و گفت: در محله­ای که من زندگی می­کردم انواع آسیب­های اجتماعی در کنار کم توجهی به تحصیل زمینه موفقیت افراد را به میزان زیادی کاهش می­دهد در این شرایط با فوت پدر در سن 16 سالگی  و در ادامه تصاف شدید و قطع عضو  در سن 17 سالگی تمام امیدهایم کم رنگ شد. یکی از دوستانم مجتمع رعد را به من معرفی کرد و وقتی به اینجا آمدم متوجه شدم کسی قرار نیست کارها­ی ما را انجام دهد، بلکه باید هر کسی از این فرصت استفاده کند و با استعداد ذاتی، خودش را بالا بکشد.

من ابتدا در دوره تعمیرات موبایل بخت خودم را آزمایش کردم اما خیلی زود متوجه شدم این کار من نیست و به جایی نخواهم رسید، سپس در عرصه والیبال نشسته فعالیت کردم و مراحل عضویت در تیم ملی را طی کردم و ابتدا به تیم ملی والیبال نشسته جوانان و یک دوره به اردوی تیم ملی بزرگسالان دعوت شدم و امروز هم پس از اخذ مدرک مربی‌گری ورزشی از یک مؤسسه امریکایی در نظر دارم برای اولین بارتیم 10 نفره ماراتن افراد دارای معلولیت رعد را که 7 نفرشان غیر ورزشکار هستند را در مسابقه ماراتن کیش که آبان ماه برگزار می­شود، شرکت دهم.

در آخرین لحظات مراسم یکی از بانوان نیکوکارکه سال‌ها در شغل شریف تعلیم و تربیت خدمت کرده بود خطاب به حضار گفت: در سال­های زیادی که به تدریس و تعلیم سپری کردم،  هیچگاه به شاگردانم تدریس خصوصی نداشته­ام عقیده دارم که در راه بخشیدن به دیگران هر قدر کمک کنید، چند برابر به شما باز خواهد گشت.

این مراسم با حضور حضار در جایگاه و گرفتن عکس دسته جمعی خاتمه یافت.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است