تغییر عنوان فدراسیون جانبازان و معلولان به وزارت ورزش پیشنهاد شد

تغییر عنوان فدراسیون جانبازان و معلولان به وزارت ورزش پیشنهاد شد

22 خرداد 1402

شروین اسبقیان در مجمع سالیانه هیات ورزشی جانبازان و معلولان خراسان شمالی اظهار کرد: ورزشکاران معلول توانمندی هایی ویژه ای دارند که اطلاق واژه معلول برازنده این افراد با استعداد نیست.

وی افزود: باید حمایت های بیشتری از افراد معلول انجام شود و اجرای طرح های استعدادیابی برای شناسایی توانایی ها تداوم داشته باشد تا شاهد افتخار آفرینی آنها باشیم.

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان کشور ادامه داد: ورزشکاری همچون «سیامند رحمان» با رکورد افسانه ای اش در وزنه برداری ثابت کرد که معلولان در صورت استعدادیابی بسیار توانمند هستند و همواره می توانند برای این مرز و بوم افتخار آفرینی کنند.

اسبقیان تصریح کرد: تغییر عنوان فدراسیون جانبازان و معلولان نیز با رویکرد انگیزه بخشی به ورزشکاران این بخش و کشف استعدادهای جدید پیشنهاد شد

 

اجرای طرح استعدادیابی شهید سلیمانی

وی گفت: طرح استعدادیابی شهید سلیمانی با همکاری کمیته ملی پارالمپیک برای شناسایی و جذب جانبازان زیر ۴۰ سال مدافع حرم در حال اجرا است.

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان کشور افزود: از تمامی استان ها و دستگاه های اجرایی متولی همچون بهزیستی می خواهیم ما را در اجرای بهتر این طرح استعدادیابی یاری کنند.

اسبقیان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید امکانات خود را در اختیار ورزش جانبازان و معلولان قرار دهند، گفت: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۱۶ دستگاه اجرایی باید برای تقویت هیات‌های ورزش‌های جانبازان و معلولان استان ها بخشی از اماکن ورزشی خود را در اختیار این هیات‌ها قرار دهند.

وی یادآور شد: در بسیاری از استان جلساتی برای آگاهی بخشی وظایف دستگاه های اجرایی نسبت به هیات ورزشی جانبازان و معلولان تشکیل شده و از استانداران می خواهیم برای اجرای دقیق ان اهتمام ویژه داشته باشند.

 مجمع سالیانه هیات ورزشی جانبازان و معلولان خراسان شمالی امروز(دوشنبه) با حضور رییس فدراسیون، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی و دیگر اعضای مجمع در محل اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است