شناگر مهابادی از دستیابی به دومین مدال المپیک برلین باز ماند

شناگر مهابادی از دستیابی به دومین مدال المپیک برلین باز ماند

31 خرداد 1402

کیوان خوشبخت: این توانجوی با استعدادی مهابادی که به عنوان تنها نماینده کاروان کشورمان در رشته شنا مسابقات المپیک ویژه ۲۰۲۳ برلین حضور دارد، روز گذشته توانست در ماده ۴۰۰ متر صاحب عنوان نخست و گردان آویز طلا شود.

وی اظهار کرد: در ادامه مسابقات المپیک ویژه برلین محمدی شناگر مهابادی امروز در ماده ۱۰۰ متر پروانه که رشته تخصصی اوست به مصاف حریفان خود رفت ولی بخاطر افتادن عینک در حین شنا، نتوانست مسابقه را ادامه دهد و در حالیکه امید اول کسب مدال طلا بود، از دور مسابقات کنار رفت.

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: محمدی ورزشکار سندرم داون، رکورد شنای معلولان، مدال طلا و نقره المپیک ویژه ایرانیان، طلای مسابقات قهرمانی شنای معلولان کشور و چندین مقام ارزنده دیگر را در کارنامه ورزشی خود دارد و در رشته‌های قایقرانی، کوهنوردی و دوچرخه سواری و دو ومیدانی هم فعال است.

وی اضافه کرد: این نوجوان مهابادی مبتلا به سندروم داون، به عنوان نخستین شناگر معلول نزدیک به سه هزار متر شنا کرده و رکورددار شنای استقامت در ایران و جهان است.

شاهو محمدی متولد ١٣ شهریور ماه سال ۱۳۸۴ است وی مبتلا به سندرم داون (کم توان ذهنی) بوده و بنا به توصیه پزشکان، پدر و مادرش سعی کردند مشکل ترس از آب وی را به کمک شنا، درمان کنند.

شاهو، سال ٩٧ توانست با شنای ۲ هزار و ۵۰۰ متر رکوردار ایران و جهان شود این شناگر توانست در مدت یک ساعت، مسافت ٢ هزار و ٤٨٣ متری را در ٤٩ بار به صورت رفت و برگشت شنا کرده و اولین رکوردار بیشترین مسافت شنای استقامت در مدت یک ساعت در بخش معلولان ایران و جهان شود.

محمدی، عضو ویژه پارالمپیک ایران و دارنده ۲ مقام قهرمانی در مسابقات کرال سینه ایران، اولین قایقران سندرومی ایران، اولین سندرومی دارای توانایی کنترل قایق کایاک در ایران و رقابت با شناگران عادی است.

امسال میزبانی بزرگترین رویداد ورزشی افراد با قابلیت‌های ویژه یا چندگانه به پایتخت آلمان رسید در این مسابقات هفت هزار ورزشکار از ۱۷۰ کشور حضور دارند.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است