نحوه بهره‌مندی از مشوق‌های بیمه‌ای سازمان بهزیستی

نحوه بهره‌مندی از مشوق‌های بیمه‌ای سازمان بهزیستی

31 خرداد 1402

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی از پرداخت ۲۹۳ میلیارد تومان مشوق‌های بیمه‌ای برای ۲۸ هزار و ۵۰۶ مددجوی سازمان بهزیستی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

 محسن ایروانی با بیان اینکه به منظور فراهم آوردن انگیزه ایجاد فرصتهای شغلی بیشتر برای جامعه هدف و ترغیب کارفرمایان برای جذب آنان، مشوق حمایتی به عنوان  بیمه سهم کارفرما پرداخت می‌شود، گفت: در سال گذشته ۲۷ هزار و ۲۴۶ فرد دارای معلولیت با پرداخت اعتباری معادل ۱۹۶ میلیارد تومان از خدمات بیمه سهم کارآفرینی و خویش فرمایی  بهره‌مند شده‌اند.

وی در پاسخ به اینکه چه کارفرمایانی می توانند از این امتیاز بهره‌مند شوند، گفت: کارفرمایانی که نسبت به ­اشتغال جامعه هدف اقدام و حق بیمه آنان (سهم کارفرما) را به سازمان تأمین اجتماعی واریز و براساس قانون کار حقوق و دستمزد پرداخت کنند، بر اساس نتایج حاصل از جدول تعیین امتیازات کارفرمایان متقاضی و پس از تأیید کمیته اشتغال مشمول دریافت بیمه سهم کارفرما می‌شوند.

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی در خصوص افرادی که می‌توانند از این طرح استفاده کنند، گفت: افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی اعم از گروه‌های افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنها، زنان خودسرپرست و بد سرپرست، فرزندان بی سرپرست ترخیص شده از مراکزشبانه روزی، معتادین بهبود یافته در مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی، آسیب دیدگان اجتماعی و افراد در معرض آسیب که توسط حوزه اشتغال به کارفرما معرفی و بکار گمارده شده‌اند شامل این طرح می شوند.

ایروانی همچنین در خصوص پرداخت سهم بیمه خویش فرمایی مددجویان سازمان بهزیستی گفت: در این طرح به‌منظور تسهیلگری و تثبیت اشتغال مددجویان این سازمان حداکثر به میزان ۲۰ درصد حداقل مزد تعیین‌شده کارگر مشمول قانون کار در آن سال و به مدت پنج سال، مطابق دستورالعمل مربوطه به مددجوی خوداشتغال مذکور پرداخت‌ می شود.

وی  افزود: سال گذشته همچنین هشت هزار و ۲۱۳ نفر از جامعه هدف نیازمند نیز از این خدمات برخوردار شده اند که مبلغ ۶۲ میلیارد تومان برای بیمه سهم کارفرمائی و خویش فرمائی آنان پرداخت شده است.

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی با بیان اینکه در بخشی دیگر از حمایت های سازمان بهزیستی یارانه ارتقاء کارائی افراد دارای معلولیت پرداخت می شود، تشریح کرد: بخشی از مجموع حقوق پرداختی (حداقل قانون کار) از طریق سازمان بهزیستی در قبال به کارگیری افراد دارای معلولیت به کارفرمایان بخش غیردولتی انجام می گیرد و تعیین میزان پرداخت یارانه ارتقاء کارآیی معلولان  بر اساس میزان شدت و تاثیر معلولیت در محدودیت کارآیی معلولان برای شغل در نظر گرفته شده از حداقل ۳۰ تا ۵۰ درصد قراردادکار و تا سقف حداقل حقوق و دستمزد قانون کار طبق جدول تعیین سطح معلولیت پس از تایید کمیته اشتغال وکارآفرینی به کارفرما قابل پرداخت است.

ایروانی دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی افزود: در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۳۵ میلیارد تومان یارانه برای ارتقای کارایی افراد دارای معلولیت سه هزار و ۱۶۸ مددجوی سازمان بهزیستی پرداخت شده است.

 وی در پایان گفت: اجرای معافیت بیمه‌ای از طریق اتصال وب سرویس‌های سازمان بهزیستی و سازمان تامین اجتماعی  میسر شده است و در حال حاضر اطلاعات ۳۰ هزار نفر از افراد بهره مند از مشوق حمایتی به سازمان تامین برای بارگزاری در سامانه ارسال شده است.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است