محلات میزبان اردوی تیم ملی پارا دو و میدانی

محلات میزبان اردوی تیم ملی پارا دو و میدانی

24 مرداد 1402

اردوی ماقبل پایانی تیم ملی پارا دو و میدانی به منظور شرکت در مسابقات پارآسیایی هانگژوی چین در شهرستان محلات در حال برگزاری است.

بهمن رضایی، سرمربی تیم ملی پارا دو و میدانی کشور در حاشیه برگزاری این اردو، گفت: نوزدهمین دوره اردوی آمادگی تیم ملی به مدت ۲۰ روز از بیستم مردادماه تا ۱۰ شهریور در شهرستان محلات برقرار خواهد بود. پیش از این اردوهایی در شهرهای اهواز، تهران و زنجان برگزار شده بود و اردوی پایانی و پیش از اعزام نیز از ۲۰ شهریورماه به مدت ۲۰ روز در شهرستان محلات برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در مجموع، ۱۷ بانو و ۱۹ آقا از بین ۵۰ نفر اولیه برای حضور در مسابقات پارآسیایی هانگژو انتخاب شده‌اند. این افراد در رشته‌های پرتاب‌های ایستاده و نشسته، دوهای سرعت و دو و میدانی به غیر از پرش‌ها حضور خواهند داشت. کاروان ایران طی دو پرواز در روزهای ۲۴ و ۲۶ مهرماه عازم مسابقات خواهد شد.

وی افزود: از چهره‌های شاخص این اردو می‌توان به هاشمیه متقیان قهرمان پرتاب نیزه پارالمپیک، یاسین خسروی قهرمان پارالمپیک، جهان، آسیا و رکورددار جهان و امان‌الله پایی، حامد امیری، افروز، عرفان رضایی و سجاد محمدی اشاره کرد که از مدال‌آوران پارالمپیک هستند.

رضایی با تشکر از عوامل برگزاری و میزبان اردو گفت: باید از فدراسیون تشکر کرد چراکه با توجه به شرایط اردوهای پایانی و در آستانه مسابقات، اعضای تیم ملی با شرایط بهتر و روحیه و انگیزه بیشتری در این مسابقات شرکت خواهند کرد. این شرایط باعث می‌شود که تیم در هر دو بخش خانم‌ها و آقایان موفق‌تر باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تعدادی از کلاس‌ها و مواد مسابقات نسبت به دوره‌ گذشته مسابقات کم شده، در دوره پیش با تعداد بیشتری در مسابقات حضور پیدا کرده بودیم اما می‌توان این قول را داد که ۹۰ درصد از این ۳۶ نفر اعزامی، مدال‌های خوشرنگی را کسب خواهند کرد.

وی افزود: این اردو از جهت اسکان، تغذیه، محل تمرین و استراحت ورزشکاران ایده‌آل بوده و این دو اردو می‌تواند بهترین اردوهای ما باشد که بازیکنان نیز از این شرایط رضایت دارند.

یاسین خسروی، قهرمان جهان و رکورددار جهان در رشته پرتاب وزنه نیز اظهار کرد: شرایط اردو از نظر آب و هوایی، هتل و تمرینات در سطح مناسبی قرار دارد و در حال آماده‌سازی برای بازی‌های پارآسیایی هستیم و تمام تلاش خود را برای ارتقای رکورد شخصی و کسب مدال طلا به کار خواهم گرفت.

وی ادامه داد: در مسابقات جهانی پاریس در رشته پرتاب وزنه کلاس F۵۷ نشسته، ضمن کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس، موفق شدم سه بار رکورد خود را ارتقا داده و به حد نصاب ۱۶ متر و یک سانتی‌متر دست پیدا کنم که حدود یک متر با نفر دوم اختلاف دارم.

هاشمیه متقیان، قهرمان پرتاب نیزه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: سطح آمادگی بازیکنان و شرایط برگزاری بسیار مناسب است. حدود سه هفته پیش در مسابقات جهانی فرانسه با کسب مدال برنز موفق به کسب سهمیه شدم‌ و در حال حاضر در رَنک اول آسیا و دوم جهان قرار دارم.

وی ادامه داد: هدف اصلی من در مسابقات پارآسیایی هانگژو، ارتقای رکورد شخصی است. در حال حاضر با رکورد ۲۴ متر و ۵۰ سانت در جایگاه دوم جهان قرار دارم. اگرچه در مسابقات جایزه بزرگ مراکش ۲۰۲۳ توانستم رکورد خود را به ۲۴ متر و ۷۶ سانت ارتقا دهم.

وی افزود: با برگزاری اردوهای مستمر، سطح آمادگی تیم در شرایط خوبی قرار داشته و وضعیت ایاب و ذهاب، اردوها، تجهیزات و پرداخت حقوق ورزشکاران مناسب است.

اولین مدال‌آور طلای دو و میدانی بانوان ایران در پارالمپیک گفت: فدراسیون جانبازان و معلولین تلاش می‌کند تا ورزشکاران در وضعیت خوبی قرار بگیرند و پرچم کشور را در مسابقات پارآسیایی هانگژو به اهتزاز درآورند.

 چهارمین دوره بازی‌های پارآسیایی روزهای ۲۲ تا ۲۸ اکتبر سال ۲۰۲۳ (۳۰ مهر تا ۶ آبان سال ۱۴۰۲) در شهر هانگژو چین برگزار خواهد شد.

پیش از این مقرر بود این بازی‌ها در اکتبر سال ۲۰۲۲ برگزار شود که به دلیل شیوع بیماری کرونا در چین و موج جدید محدودیت‌ها در این کشور، به تعویق افتاد.

کاروان ورزشی ایران در سومین دوره بازی‌های پارآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا با ۵۱ مدال طلا، ۴۲ مدال نقره و ۴۳ مدال برنز در رده سوم جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفت.

اردوی آمادگی تیم ملی دو و میدانی جانبازان و معلولین کشور در مجموعه ورزشی تختی این شهرستان برگزار شده و مجتمع گردشگری نور میزبانی ورزشکاران را بر عهده خواهد داشت.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است