مهارت‌پذیری و حرفه‌آموزی لازمه جامعه‌پذیری معلولان است

مهارت‌پذیری و حرفه‌آموزی لازمه جامعه‌پذیری معلولان است

30 مرداد 1402

سرپرست معاونت توان‌بخشی بهزیستی استان زنجان گفت: مهارت‌پذیری و حرفه‌آموزی از مهمترین نیازهای افراد دارای معلولیت برای جامعه‌پذیری است.

شهرام رجبی در بازدید از مراکز حرفه‌آموزی و توانبخشی تحت نظارت بهزیستی شهرستان ابهر با اشاره به اینکه این مراکز به منظور فراهم آوردن مجموعه کاملی از خدمات آموزشی، توانبخشی و حرفه‌آموزی برای افراد دارای معلولیت ذهنی به صورت روزانه طراحی شده است، عنوان کرد: بهزیستی بر روی خدماتی که در مراکز نگهداری و توان‌بخشی ارائه می‌کند، نظارت دارد.

وی با اشاره به اهداف اصلی این مراکز، افزود: هدف اصلی از فعالیت این مراکز  شناسایی و تقویت توانمندی‌های افراد کم‌توان ذهنی و کمک به ارتقای سطح استقلال آنها در زندگی و آماده کردن آنها برای بازار کار با توجه به سطح توانمندی‌های آنان است.

سرپرست معاونت توان‌بخشی بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در شهرستان ابهر دو مرکز حرفه آموزی و توان‌بخشی روزانه کم توانان ذهنی بالای ۱۴ سال افق و فرزانگان (دختر و پسر) در حال فعالیت است، یادآور شد: تیم تخصصی این مراکز شامل کاردرمان‌گر، گفتاردرمان‌گر، روانشناس بالینی و کارشناسان آموزشی و هنری است.

این مسئول با اشاره به تحوه ارائه آموزش‌ها در این مراکز، خاطرنشان کرد: آموزش به کم‌توانان ذهنی در این مرکز برپایه روش‌هایی است که برای آموزش مهارت‌های حرفه‌ای و تجربه تدوین شده است.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است