رضایی: دوست ندارم بلایی که سر والیبال آمد والیبال نشسته نیز دچار آن شود

رضایی: دوست ندارم بلایی که سر والیبال آمد والیبال نشسته نیز دچار آن شود

10 شهریور 1402

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته مردان گفت: سعی می‌کنیم در والیبال نشسته مردان طوری جوانگرایی کنیم تا بلایی که سر والیبال آمد در والیبال نشسته شاهد آن نباشم.

هادی رضایی، با اشاره به حضور تیم‌های ملی والیبال نشسته زنان و مردان روسیه در ایران، اظهار کرد: به منظور آماده‌سازی تیم‌های ملی والیبال نشسته زنان و مردان کشورمان برای حضور در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین، تیم‌های ملی والیبال نشسته زنان و مردان روسیه 31 شهریور به ایران می‌آیند و به مدت 5 روز اردوی مشترک خواهند داشت. در جریان این اردو که در محلات برگزار می‌شود چند بازی تدارکاتی نیز برگزار می‌کنیم و بازیکنان از نظر فنی و آمادگی بدنی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که در پایان اردو 12 ملی پوش اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی مشخص خواهند شد.

وی از برگزاری اردوی تیم ملی والیبال نشسته مردان با حضور 16 ورزشکار از روز شنبه 11 شهریور در محل فدراسیون جانبازان و معلولین خبر داد و گفت: چون هدف گذاری پارالمپیک پاریس است بازی‌های پاراآسیایی حکم تدارکات را برای تیم ما دارد و در جریان این بازی‌ها سعی داریم ملی پوشان والیبال نشسته را برای انتخاب تیم اصلی اعزامی به پارالمپیک مورد ارزیابی و سنجش قرار دهیم. البته مدال طلای هانگژو برای ما اهمیت زیادی دارد و ضمن تلاش برای کسب سکوی قهرمانی سعی داریم کم کم به سمتی حرکت کنیم تا بازیکنان جوان و باانگیزه را جایگزین باتجربه‌ها کنیم تا بلایی که سر والیبال ایران رخ داد در والیبال نشسته با جوانگرایی تیم شاهد آن نباشیم.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته تصریح کرد: در قزاقستان با 50 درصد قدرت که تعداد محدودی از بازیکنان باتجربه بودند شرکت کردیم و قهرمان شدیم. در بازی‌های پاراآسیایی نیز همین سیاست را می‌خواهیم پیاده کنیم. البته این سیاست بر این مبنا نیست که تمام افراد باتجربه را کنار بگذاریم و در والیبال نشسته جوانگرایی کنیم. در این رشته چون سن مطرح نیست هر بازیکنی که بهترین شرایط را از نظر آمادگی بدنی، فنی و روانی داشته باشد در تیم اعزامی حضور خواهد داشت. بنابراین در هر دوره بر مبنای نیازی که در پست‌های مختلف داریم، با صبر و حوصله بازیکنان جوان را جایگزین بازیکنان باتجربه‌ای که دیگر انگیزه زیادی برای بازی ندارند خواهیم کرد تا برای پارالمپیک پاریس تیم خوب و قدرتمندی را داشته باشیم.

وی افزود: هر بازیکن جوانی که ادعای حضور در تیم ملی را دارد این آمادگی را داریم که از او تست بدنی و فنی بگیریم. در صورتی که از هر نظر بهترین و از حواشی دور باشد قطعا آن فرد را جایگزین افراد باتجربه و پارالمپیکی خواهیم کرد. این که بخواهیم با مطرح کردن سن، افراد باتجربه را از تیم ملی والیبال نشسته مردان کنار بگذاریم کار درست و عاقلانه‌ای نیست.

رضایی در پایان همچنین در خصوص تیم ملی والیبال نشسته بانوان گفت: در این زمینه مسوولین فنی والیبال نشسته بانوان باید پاسخگو باشند اما با توجه به پتانسیل بالایی که بانوان دارند برای ارتقای بعد فنی آن ها هر کمکی که بخواهند کوتاهی نخواهم کرد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است