قهرمان پارالمپیک توکیو: مهم نیست در هانگژو مدال نگیرم!

قهرمان پارالمپیک توکیو: مهم نیست در هانگژو مدال نگیرم!

25 شهریور 1402

قهرمان پارالمپیک توکیو در رشته پرتاب نیزه گفت: در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین در پرتاب نیزه مدال طلا کسب می‌کنم اما در پرتاب وزنه و دیسک در کلاس جدید شرایطم مشخص نیست. البته کسب مدال مهم نیست بلکه آن چیزی که اهمیت دارد ارزیابی عملکردم در رشته و کلاس جدید برای پارالمپیک پاریس است.

حامد امیری ، با اشاره به این که در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین در 3 رشته دیسک، وزنه و نیزه رقابت خواهم کرد، اظهار کرد: با توجه به تغییر کلاسم از F54 به F55 در جریان مسابقات جهانی فرانسه تا شروع بازی‌های پاراآسیایی تقریبا 90 روز فرصت دارم که تلاش می‌کنم در این فرصت زمانی کوتاه بهترین نتیجه را در هر 3 رشته کسب کنم. البته چون ماده تخصصی من پرتاب نیزه است و سالیان زیادی در این ماده فعالیت می‌کردم، در حال حاضر با تغییر رشته و کلاس و این که در پارالمپیک پاریس تنها می‌توانم در پرتاب وزنه رقابت داشته باشم هنوز نمی‌دانم سهمیه پارالمپیک را در این ماده کسب کنم یا خیر؟

وی گفت: البته بازی‌های پارآسیایی هانگژو چین فرصت خوبی برای ارزیابی و محک خوردن در کلاس F55 است تا وضعیت خود را در رشته پرتاب وزنه برای حضور در پارالمپیک پاریس مورد بررسی قرار دهم. در این رشته چند حریف قدر دارم که شرایط بهتری نسبت به من دارند و هنوز نمی‌دانم همانند پرتاب نیزه در وزنه نیز موفق باشم یا خیر؟ به هر صورت در هانگژو با تمام توان رقابت خواهم کرد تا در هر 3 ماده نتایج خوبی کسب کنم.

مهم نیست در هانگژو مدال نگیرم

قهرمان پارالمپیک توکیو در پاسخ به این پرسش که پیش بینی کسب مدال در کدام ماده در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین دارید؟ تصریح کرد: در پرتاب نیزه مدال طلا کسب می‌کنم اما در پرتاب وزنه و دیسک در کلاس جدید شرایطم مشخص نیست. البته مهم نیست که مدال کسب کنم یا خیر بلکه آن چیزی که برای من اهمیت زیادی دارد این است که در بازی‌های پاراآسیایی متوجه می‌شوم که عملکردم طی 90 روز قبل از بازی‌ها چگونه بوده و آیا امکان کسب مدال پرتاب وزنه در پارالمپیک پاریس را دارم یا خیر؟

دیدگاه فدراسیون و پارالمپیک نسبت به من تغییر نکرده

امیری با بیان این که از حمایت خوب فدراسیون جانبازان و معلولان و کمیته ملی پارالمپیک برخوردار است، گفت: با وجود این که تمرینات خود را به صورت غیرمتمرکز در لرستان پیگیری می‌کنم و به دلیل بد غذا بودن خودم امکان حضور در اردوهای تیم ملی را ندارم اما با این وجود دیدگاه کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون نسبت به من تغییر نکرده و همچنان تحت حمایت آن ها قرار دارم.

وی در پایان افزود: تلاشم کسب مدال طلا و به اهتزاز درآوردن پرچم کشور در میادین آسیایی است. حال این که در کلاس و رشته جدید این توفیق توسط من حاصل شود یا ورزشکار دیگر فرقی نمی‌کند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است