همایش رویکردهای آموزشی خود مراقبتی و مراقبت از سالمندان برگزار شد

همایش رویکردهای آموزشی خود مراقبتی و مراقبت از سالمندان برگزار شد

9 مهر 1402

همایش رویکردهای آموزشی خود مراقبتی و مراقبت از سالمندان با هدف بررسی تأثیر روش‌های آموزشی و نقش خود مراقبتی در بهبود کیفیت زندگی سالمندان در سالن کنفرانس ستاد توان‌افزایی و حمایت از سازمان‌های مردم ‌نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع رعد؛ همزمان با هفته سالمندی همایش رویکردهای آموزشی مراقبت و خود مراقبتی در سالمندان با حضور متخصصان طب سالمندی، مدیران صنایع توان‌بخشی و انجمن‌های حوزه معلولیت و سالمندی در سالن کنفرانس ستاد توان‌افزایی و حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار شد و در ابتدای همایش مهندس میرزاآقایی اهداف تشکیل گروه همفکری سالمندی و برگزاری همایش را تشریح کرد در ادامه دکتر آریا همدانچی با موضوع انواع مراقبت در سالمندی؛ دکتر رضا نیکوکار با موضوع مراقبین سالمندان و چالش‌های پیش‌رو؛ دکتر راضیه حسینی با موضوع نحوه مراقبت از سالمندان مبتلا به دمانس؛ دکتر وحید وزیرزاده درباره اپلیکیشن مدینرس؛ دکتر محمدرضا حاجی‌قاسم با موضوع نحوه مراقبت از افراد سالمند دارای معلولیت؛ علیرضا معماری درباره دستاوردهای کهریزک در آموزش مراقبان سالمندان؛ دکتر یزدان‌

نیک درباره سالمندی چالش آینده و رسالت سازمان نظام پرستاری؛ دکتر ایوب نافعی با موضع تعیین‌کننده‌های اجتماعی سلامت سالمندان و دکتر سید مرتضی دادخواه با موضوع سالمندی و بیمه به ایراد سخنرانی پرداختند.

بر پایه این گزارش، سازمان ملل متحد در سال 1982 شورای بین‌المللی سالمندی را تأسیس کرد و در همان سال طرحی را برای تعیین روز جهانی سالمندان تا سال 1990 پیشنهاد کرد. این شورا اول اکتبر را به عنوان روز جهانی سالمندان اعلام کرد.

در تقویم جهانی، اول اکتبر هرسال (۹ مهر)، روز جهانی سالمندان نامیده شده است. در ایران نیز به همین مناسبت 4 الی 10 مهرماه هفته ملی سالمند است و برنامه‌های مختلفی برای گرامیداشت مقام والای سالمندان و بررسی چالش‌های پیش روی دوران سالمندی برگزار می‌شود.

مجتمع رعد با هدف بهبود کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت علاوه بر شرکت در همایش مذکور، مذاکراتی هدفمند با برگزارکنندگان و سخنرانان به‌منظور تعمیم نتایج و دستاوردهای حاصل از این همایش در جامعه افراد دارای معلولیت به‌عمل آورد تا در آینده نزدیک ضمن بازدید از مجتمع رعد راه‌های توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه موضوعات مورد علاقه طرفین بررسی و اجرایی شود.

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است