۲ هزار و ۵۰۰ مرکز توانبخشی به معلولان کشور خدمات می‌دهند

۲ هزار و ۵۰۰ مرکز توانبخشی به معلولان کشور خدمات می‌دهند

9 مهر 1402

 بابک قانعی  در حاشیه اجرای طرح ملی تحول و توانمندسازی محلات کم برخوردار در محله «گدم آباد» گنبدکاووس و نشست صمیمی با مددجویان تحت حمایت بهزیستی این شهرستان افزود: این طرح توسط سازمان بهزیستی و در ۱۰۰ محله کم برخوردار در سراسر کشور از هفته بهزیستی (۲۴ تا ۳۰ تیرماه) امسال شروع شده و همچنان درحال اجرا است.

وی اضافه کرد: در این طرح و در قالب نشست صمیمی مدیران و کارشناسان بهزیستی به همراه جمعی از مدیران دستگاه‌های خدمات رسان استان و شهرستان، مسائل و مشکلات عمومی یا خاص مددجویان بررسی و پیگیری و دستورات لازم برای رفع آن صادر می‌شود.

قانعی ادامه داد: یکی از مشکلات مطرح شده توسط مددجویان نداشتن مسکن است که بهزیستی در ۲ بخش برای خانوارهای دارای ۲ معلول به بالا اقدام به ساخت مسکن کرده و برای مددجویان ساکن در روستاها در صورتی که زمین داشته باشند با همراهی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پرداخت تسهیلات ۲ میلیارد ریالی قرض الحسنه به همراه یک میلیارد ریال کمک بلاعوض اقدام به احداث خانه می‌کند.

مدیرکل دفتر نظارت بر موسسات و مراکز غیردولتی سازمان بهزیستی تصریح کرد: علاوه بر پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و کمک بلاعوض، هزینه نقشه کشی، صدور پروانه ساختمان و انشعابات آب، برق و گاز مددجویان در بحث احداث مسکن رایگان خواهد بود.

 

سرپرست اداره کل بهزیستی گلستان هم در این خصوص گفت: طرح ملی تحول و توانمندسازی مسحلات کم برخوردار توسط سازمان بهزیستی و اهتمام رییس آن جهت بررسی و رفع مسائل و مشکلات جامعه هدف در سه نقطه این استان شامل قزاق محله روستای نومل گرگان، چین سنبیلی بخش وشمگیر آق قلا و گدم آباد گنبدکاووس درحال اجرا است.

علیرضا طاهری زاده بابیان اینکه این طرح از روز گذشته در گلستان آغاز و امروز در گدم آباد گنبدکاووس درحال برگزاری است، افزود: در این سه محله در مجموع مسائل و مشکلات ۵۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی گلستان بررسی و در حدود قوانین و مقررات رفع خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این طرح که تا پایان دولت سیزدهم ادامه می‌یابد سازمان بهزیستی با همراهی برخی دستگاه‌های خدمات رسان و در حدود اختیارات مسائل و مشکلات بخش مسکن، درمان، اشتغال، توابخشی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و عمرانی و دیگر موارد مطروحه از سوی مددجویان را بررسی و رفع خواهد کرد.

طاهری زاده همچنین با اشاره به قانون اختصاص سه درصد سهمیه اشتغال ادارات و نهادها به مددجویان بهزیستی، گفت: پیگیری‌های لازم برای اجرای کامل این قانون در بین دستگاه‌های اداری و اجرایی گلستان انجام می‌شود.

 در این نشست علاوه بر معاونین و کارشناسان تخصصی اداره کل بهزیستی گلستان، رییس، معاونین و کارشناسان بهزیستی گنبدکاووس به همراه معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه، بخشدار مرکزی و برخی از روسای ادارات و نهادهای این شهرستان مرزی حضور و به مسائل و مشکلات مطرح شده مددجویان رسیدگی کردند.

استان گلستان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که ۶۲ هزار نفر مددجوی بهزیستی این استان شمالی بوده و از این تعداد ۵۶ هزار و ۷۸۶ نفر آنها معلول و بقیه سایر اقشار هستند.

اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، حدود ۱۱ هزار نفر مددجوی تحت حمایت دارد.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است