اختصاص ۱۲۴ میلیارد تومان به مناسب‌سازی شهر مشهد برای معلولان

اختصاص ۱۲۴ میلیارد تومان به مناسب‌سازی شهر مشهد برای معلولان

24 مهر 1402

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امسال ۱۲۴ میلیارد تومان در سرفصل‌های مختلف به امر مناسب‌سازی اختصاص داده‌ایم. 

حسن موحدیان، در نودودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: ۲۲ مهرماه روز جهانی استاندارد بود. استاندارد و استانداردسازی از جمله فرایندهای مهم و ضروری برای توسعه پایدار هر کشور و برای هر حوزه‌ای است که باید این موضوع را مد نظر قرار دهند. 

وی بیان کرد: ۲۳ مهرماه روز جهانی نابینایان یا عصای سفید بود. این موضوع باید تلنگری باشد که ما و همه شهروندان بیش از پیش به نیازهای این قشر روشندل توجه داشته باشیم. ۸۵۰۰ نفر از شهروندان ما دچار آسیب بینایی و اقلیت هستند اما باید از حقوق شهروندی استفاده کنند و بهره‌مند باشند. نابینایان می‌توانند در اجتماع حضور موثر داشته باشند.

موحدیان افزود: ما در شورای ششم و در دوره‌های قبلی اقدامات ارزشمندی برای مناسب‌سازی سطح شهر انجام دادیم، البته باید در این عرصه تلاش بیشتری داشته باشیم. گاهی مورد اعتراض مردم قرار می‌گیریم که پول‌ها را با کندن پیاده‌روها هدر می‌دهیم، در حالی که هدف ما آماده‌سازی برای نابینایان است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: امسال ۱۲۴ میلیارد تومان در سرفصل‌های مختلف به امر مناسب‌سازی اختصاص دادیم. پیاده‌روسازی نیز امری مهم است. همچنین امکانات ورزشی برای این عزیزان تهیه کردیم و افزایش خواهیم داد. امیدواریم شهر مشهد را برای همه شهروندان دسترس‌پذیر کنیم.

وی با اشاره به ۲۶ مهرماه، روز تربیت‌بدنی و ورزش عنوان کرد: از آقای تاج‌فیروز، مدیر کل ورزش و جوانان استان تشکر می‌کنم که اولین جلسه شورای عالی ورزش استان را تشکیل دادند و مصوبات خوبی داشتیم که امیدواریم همه دستگاه‌های اجرایی انجام دهند. تربیت‌بدنی و ورزش یکی از مسائل مهم ما است. ما در شورا کمیسیون ورزش و جوانان را تشکیل دادیم که نگاه ویژه‌ای به این موضوع داریم.

 در ادامه موحدیان با اشاره به اینکه صهیونیست‌های بی‌دین شبانه‌روز غزه را می‌کوبند، تصریح کرد: متاسفانه کنفرانس اسلامی تشکیل نشده و وزرای خارجه کشورهای اسلامی دور هم جمع نمی‌شوند. برخی کشورهای اسلامی که نام خود را اسلامی گذاشتند از جنایات صهیونیست‌ها حمایت می‌کنند. روز جمعه شاهد راهپیمایی بسیار گسترده‌ای بودیم. رسالت انقلاب ما این است که حتما باید از مظلوم حمایت کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به زلزله در افغانستان گفت: به سمت فصل سرما می‌رویم. مردم افغانستان که ۳۰، ۴۰ سال درگیر جنگ‌های داخلی هستند، اکنون شاهد زلزله سهمگینی بودند که خرابی‌های زیادی به بار آورده است. دولت جمهوری اسلامی اولین دولتی بود که به کمک شتافت اما کشورهای دنیا هنوز پای کار نیامدند. از شهروندان مشهد تقاضا داریم هر فردی که می‌تواند کمک کند و در این راستا گام بردارد.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است