شاهین ایزدیار در پاراآسیایی هانگژو کلکسیون ۱۹ مداله‌اش را بهتر می‌کند؟

شاهین ایزدیار در پاراآسیایی هانگژو کلکسیون ۱۹ مداله‌اش را بهتر می‌کند؟

26 مهر 1402

شاهین ایزدیار با کسب ۱۹ مدال پاراشنا یکی از پرافتخارترین ورزشکاران در بازی‌های پاراآسیایی محسوب می‌شود، حال این سوال مطرح است که آیا در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین نیز می‌تواند این شناگر دوباره افتخارآفرینی کند.

علیرضا ایزدی  درباره وضعیت شناگران اعزامی به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین، اظهار کرد: برای آماده سازی شناگران اعزامی به هانگژو تاکنون بیست مرحله اردو پشت سر گذاشتیم و آخرین مرحله اردوی آماده سازی با حضور شاهین ایزدیار، سینا ضیغمی نژاد، ابوالفضل ظریف و ابوالفضل نگارستانی از ۷ شهریور در استخر آزادی آغاز شده و تا ۲۶ مهر ادامه خواهد داشت. سپس ۲۶ راهی چین می‌شویم و اولین مسابقه شنا با رقابت شاهین ایزدیار و سینا ضیغمی نژاد در ۱۰۰ متر قورباغه و ۵۰ متر آزاد آغاز خواهد شد.

وی درباره وضعیت شاهین ایزدیار و امکان تاریخ سازی دوباره او در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین، اظهار کرد: ایزدیار از سال ۲۰۱۰ گوانجو تاکنون در بازی‌های پاراآسیایی حضور داشته و طی این سال‌ها موفق به کسب ۱۹ مدال (۸طلا، ۷ نقره و ۴ برنز) شده و یکی از پرافتخارترین شناگران ما در بازی‌های پاراآسیایی بوده و هست. البته تاریخ سازی وی در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا با کسب ۶ مدال طلا و یک نقره یک اتفاق تاریخی بود و این که انتظار داشته باشیم مدال‌های جاکارتا را دوباره تکرار کند دور از انتظار است.

سرمربی تیم ملی پاراشنا اضافه کرد: شاهین ایزدیار اکنون ۳۰ سال سن دارد و نسبت به چند سال گذشته درست است رکوردهایش ارتقاء پیدا کرده و شرایط بهتری دارد اما حریفانش قدرتر شده‌اند و رکورد آنها بهتر از ایزدیار است. به طوری که در حال حاضر حریفی از ژاپن دارد که عملکردش در ماده‌هایی که شاهین رقابت می‌کند بهتر و رکوردهایش بالاتر است. بنابراین اگر شاهین نتواند مدال‌هایی که در جاکارتا کسب کرده را در هانگژو دوباره تکرار کند نشان از ضعف عملکرد او نیست بلکه حریفان جدیدی در کلاس S۱۰ رقابت می‌کنند که توانایی بالاتری نسبت به شناگر ما دارند.

وی در ارزیابی از وضعیت سایر شناگران اعزامی به هانگژو گفت: سینا ضیغمی‌نژاد دیگر حریف شاهین ایزدیار در کلاس S۱۰ است که برای اولین بار به بازی‌های پاراآسیایی اعزام می‌شود و او نیز شانس بالایی برای کسب مدال در این کلاس دارد. ابوالفضل نگارستانی و ابوالفضل ظریف نیز برای اولین بار عازم بازی‌های پاراآسیایی می‌شوند که البته ظریف کوچک ترین شناگر ما است و ۱۶ سال سن دارد که حضور او در این بازی‌ها بیشتر جنبه حمایتی دارد و قطعا می‌تواند یکی از شناگران مدال آور ما در رویدادهای آینده باشد.

ایزدی در پایان تاکید کرد: دوره قبل با ۴ شناگر معلول و یک شناگر کم بینا در بازی های پاراآسیایی حضور داشتیم که تنها شاهین ایزدیار موفق به کسب ۶ مدال طلا و یک نقره شد، این دوره با توجه به این که شناگران خوبی از سایر کشورها حضور دارند امیدواریم نتایج راضی کننده و تعداد مدال‌های بیشتری نسبت به دوره قبل کسب کنیم. البته وضعیت رکوردها نسبت به دوره قبل بهتر شده و شناگران با اردوهای خوبی که سپری کرده‌اند شرایط خوبی نسبت به دوره قبل دارند.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است