قدیمی ترین گلستانی والیبال نشسته ایران به دنبال یک طلای دیگر در هانگژو

قدیمی ترین گلستانی والیبال نشسته ایران به دنبال یک طلای دیگر در هانگژو

2 آبان 1402

عبدالجلیل که در روستای ایمر از توابع گنبدکاووس زندگی می‌کرد ۲ ساله بود که به علت تزریق اشتباه آمپول دچار معلولیت شد و از همان ابتدا خانواده او برای کمک به بهتر شدن حالش، راه ورزش را به عبدالجلیل نشان دادند.

ایمری با کمک خانواده و علاقه شدیدی که به والیبال داشت، رشته والیبال نشسته را انتخاب کرد و با توجه به استعداد فراوان، پله‌های ترقی را سریعتر از آن‌چه تصورش می‌رفت طی کرد و به تیم ملی رسید.

سال ۱۳۷۵ که والیبال نشسته ایران خود را برای حضور در پاراالمپیک آتلانتا آماده می‌کرد، نام یک جوان در فهرست تیم ملی اعزامی قرار داشت که تا سال‌ها بعد عضو ثابت نفرات نهایی تیم ملی بود.

ایمری که اولین گلستانی حاضر در تیم ملی والیبال نشسته ایران است کوله‌بار رنگارنگی از مدال‌های مسابقات معتبر ورزش آسیا و جهان دارد.

سه مدال طلای پاراالمپیک آتلانتا، سیدنی، پکن، نقره پاراالمپیک آتن، برنز قهرمانی جهان تهران و مصر، طلای قهرمانی باشگاه‌های جهان، سه طلای تورنمنت‌های بین‌المللی سوئد، فنلاند و مصر، نقره تورنمنت بین‌المللی بوسنی و هرزگوین و طلای قهرمانی آسیا و اقیانوسیه، بخشی از افتخارات این ورزشکار نام آشنای گلستانی به همراه تیم ملی والیبال نشسته ایران است.

ایمری چند سال قبل تصمیم گرفتن از دنیای قهرمانی خداحافظی کند اما فدراسیون با درک کیفیت فنی بالای این ورزشکار گلستانی ، او را به عنوان مربی تیم ملی انتخاب کرد تا به همراه دیگر اعضای کادر فنی، به بالا رفتن توان فنی ورزشکاران کمک کند.

او سال گذشته به عنوان کمک مربی تیم ملی، ایران را در رسیدن به مدال‌های طلای مسابقات جهانی بوسنی و هرزگوین و آسیایی قزاقستان یاری کرد تا گوشه دیگری از شایستگی‌های خود را به رخ بکشد.

 

ایمری در ادامه مسیر رو به پیشرفتش در مربی‌گری، خود را در جمع کادر فنی تیم ملی والیبال نشسته تثبیت کرد تا با حضور در رقابت‌های پاراآسیای هانگژو به دنبال کسب موفقیت دیگری برای ورزش ایران باشد.

 مربیان والیبال نشسته گلستان دانش و تجربه بالایی دارند و در صورت فراهم بودن زمینه کافی می توانند نه تنها در تیم های لیگ برتری بلکه در تیم ملی هم عیار بالای خود را ثابت کنند.

ایمری افزود: یکی از ویژگی‌های فعالیت در والیبال نشسته گلستان، وجود استعدادهای فراوان در مناطق گوناگون آن است که همین ویژگی سبب شده بخش عمده مدال‌های ورزش جانبازان و معلولان این استان در پارالمپیک و پاراآسیایی از سوی ورزشکاران والیبال نشسته مردان و زنان کسب شود.

ایمری بیان کرد: داشتن زیرساخت لازم به خصوص سالن استاندارد و اختصاصی نقطه ضعف جدی والیبال نشسته گلستان است که اگر این مشکل برطرف شود، تعداد ورزشکاران این استان افزایش چند برابری خواهد یافت.

مربی گلستانی تیم ملی والیبال نشسته گفت: گنبدکاووس قطب اصلی والیبال نشسته گلستان است و چند سال قبل سالن اختصاصی برای ورزش جانبازان و معلولان در آن ساخته شد که تاثیر زیادی در بهبهود شرایط تمرین و شناسایی استعدادهای این شهرستان گذاشت.

 

وی گفت: از چهار سال قبل تاکنون مسوولان استانی و شهرستانی به ویژه در گنبدکاووس به عنوان قطب والیبال نشسته گلستان، حمایت خوبی از این رشته دارند و در قالب این حمایت‌ها و از محل درآمد مجموعه ورزشی ایثار در شرق استان، توانستیم با تیم خوب و مقتدری به نام شهرداری گنبدکاووس در لیگ برتر والیبال نشسته کشور شرکت کنیم.

وی ادامه داد: مسوولان نگاه ویژه‌ای به ورزش جانبازان و توان‌یابان به خصوص در رشته والیبال نشسته دارند و این بهترین فرصت است تا خانواده‌ها، فرزندان معلول خود را برای شناسایی استعداد به سالن تمرین بیاورند و علاوه بر پشتوانه‌سازی این رشته، فرزندان خود را از انزوا خارج کنند.

وی با تاکید بر این که والیبال از رشته‌های پرطرفدار گلستان است، اظهار کرد: حضور ملی‌پوشان متعدد این استان از گذشته تا حال، داشتن قهرمانان و مدال‌آوران والیبال ساحلی و نیز ۲ رقمی شدن تعداد ملی‌پوشان والیبال نشسته گلستان، سبب شده تا جزو استان‌های مطرح کشور باشیم.

 

ایمری با اشاره به این که بازی‌های پاراآسیایی از سال ۲۰۱۰ بطوررسمی آغاز و ملی‌پوشان ایران در سه دوره متوالی این بازی‌ها موفق به کسب مدال طلا شدند، گفت: باانگیزه بالا و رسیدن به چهارمین طلای متوالی این بازی‌ها در هانگژو به مصاف رقبای خود خواهیم رفت.

 

وی در خصوص مسابقات پاراالمپیک پاریس اظهار کرد: بعد از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو حدود یک سال تا آغاز این رقابت‌ها فرصت داریم و تلاش می کنیم مدال طلای دیگری برای ایران به ارمغان بیاوریم.

وی یادآور شد: برای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در رشته والیبال نشسته مردان ۲ بازیکن (جمال نظری و قاسم اسلامی) و در بخش زنان یک بازیکن (زهرا دانایی طوس) حضور دارند.

 

مربی گلستانی تیم ملی والیبال نشسته ایران گفت: دولت سیزدهم توجه خاص و ویژه‌ای به ورزش جانبازان و معلولین کرده، بطوری که میزان جوایز مدال‌آوران بازی‌های آسیایی و المپیک را با مدال‌آوران بازی‌های پاراآسیایی و پاراالمپیک یکسان کرده است.

ایمری افزود: پیش از دولت کنونی و براساس قانون جانبازان مدال‌آور یا فرزندان آنان در کنار فرزندان معلولان مدال‌آور امکان شاغل شدن در دستگاه‌های دولتی را داشتند، اما دولت سیزدهم این قانون را تغییر داد که براساس قانون جدید معلولان مدال‌آور رقابت‌های پاراآسیایی و پاراالمپیکی و رقابت‌های قهرمانی آسیا و جهان یا فرزندانشان مشکلی برای استخدام در بخش دولتی ندارند.

در کنار ملی‌پوشان و مربی گلستانی والیبال نشسته اعزام شده به هانگژو، «عبدالجلیل قرنجیک» در رشته بسکتبال با ویلچر و «فائزه دیبایی» در ماده پرتاب دیسک رشته دوومیدانی از گلستان نیز در این دوره از بازی‌ها حضور دارند.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است