نقره پاراشنا بر گردن شناگر ۱۶ ساله ایران/ صعود والیبال نشسته به نیمه‌نهایی بازی‌های پاراآسیایی

نقره پاراشنا بر گردن شناگر ۱۶ ساله ایران/ صعود والیبال نشسته به نیمه‌نهایی بازی‌های پاراآسیایی

3 آبان 1402

شناگر ۱۶ ساله تیم ملی پارا شنای ایران، به مدال نقره بازی‌های پاراآسیایی دست یافت.

 در ادامه رقابت‌های روز سوم پاراشنای بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، ابوالفضل ظریف در ماده ۵۰ متر آزاد کلاس S۹ به رقابت با شناگران پرداخت که موفق شد با زمان ۲۶ ثانیه و ۴۶ صدم ثانیه عنوان دوم و مدال نقره را بدست آورد. وی در مرحله مقدماتی هم بالاتر از سایر حریفانش با اقتدار راهی فینال شده بود.

ابوالفضل ظریف، شناگر ۱۶ ساله تیم ملی پاراشنای ایران پس از کسب نشان ارزشمند نقره در ماده ۵۰ متر آزاد اظهار کرد: خیلی خوشحالم که توانستم نقره بازی‌های پارا آسیایی هانگرو را به دست بیاورم. این مدال برایم بسیار ارزشمند است.

وی افزود: این مدال را به خانواده و مربیان عزیزم تقدیم می‌کنم. به خاطر آن‌هاست که من این مدال را به دست آوردم. من ۱۶ سال سن دارم و این اولین مدال من در این بازی‌هاست.

این شناگر آینده‌دار کشورمان در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای بازی‌های پارالمپیک پاریس دارد؟ عنوان کرد: یک برنامه بسیار جدی در پیش دارم و می‌خواهم اولین نفری باشم که در پارالمپیک، مدال پاراشنا گرفته است.

 

ضیغمی‌نژاد: در ۴ ماده بهترین رکورد و نتیجه را ثبت کردم

شناگر کشورمان گفت: در هر ۴ ماده‌ای که در بازی‌های آسیایی شرکت داشتم، بهترین رکورد خودم را ثبت کردم.

سینا ضیغمی‌نژاد درمورد کسب مدال طلای ماده ۱۰۰ متر آزاد مسابقات شنای بازی‌های پاراآسیایی، اظهار کرد: صبح مرحله مقدماتی انجام شد که توانستیم به فینال برسیم. این مرحله نیز دقایقی قبل برگزار شد که توانستم با ثبت یک رکورد خوب، رکورد بازی‌های پاراآسیایی را جا به جا کنم.

وی درمورد حس و حال خود از ثبت این رکورد، گفت: حس خیلی خوبی دارم. تاکنون در ۴ ماده شرکت کرده‌ام که در همه آنها بهترین رکورد و نتیجه خودم را ثبت کردم. از همه عزیزانی که در این مدت به من کمک کردند، تشکر می‌کنم.

پاراشناگر کشورمان اضافه کرد: تقریبا کار من در بازی‌های آسیایی تمام شده است. فقط روز آخر باید در ماده ۱۰۰ متر پروانه شرکت کنم که تمام تلاش خود را در آن مرحله می‌کنم.

رشدی: هدف پاراشنا کسب مدال خوش رنگ در پارالمپیک ۲۰۲۸ است

رئیس انجمن شنای جانبازان و توان‌یابان گفت: قول می‌دهم در لس آنجلس با استفاده از نوجوانان و جوانانی مثل ظریف، مدال‌های خوش‌رنگی کسب کنیم.

احمد ارشدی درمورد عملکرد موفقیت آمیز تیم پاراشنای کشورمان در سومین روز بازی‌های پاراآسیایی، اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنم. امروز هم تیم پاراشنا روز موفقی داشت. سینا ضیغمی‌نژاد یک مدال طلا گرفت که همراه با رکوردشکنی در آسیا بود. شاهین ایزدیار در همان ماده ۱۰۰ متر آزاد، مدال برنز را گرفت اما اوج خوشحالی ما وقتی بود که ابوالفضل ظریف، جوان ۱۶ ساله ایرانی با اختلاف چند صدم ثانیه مدال نقره را به دست آورد.

وی افزود: این نشان می‌دهد جوانان ما و فرزندان ایران که در این کاروان هستند، استحقاق بهتر از این‌ها را دارند. انجمن،  فدراسیون جانبازان و توان‌یابان، فدراسیون نابینایان و کم بینایان و کمیته ملی پارالمپیک تمام تلاش خود را می‌کنند تا این جوانان بتوانند با داشتن امکانات بسیار خوب، موفقیت‌های خوبی را در پارالمپیک به دست آورند.

رئیس انجمن شنای جانبازان و توان‌یابان درباره پیش‌بینی‌اش از نتایج ورزشکاران ایرانی در پارالمپیک پاریس، گفت: تاکنون در پارالمپیک مدال نگرفته‌ایم. در یک برنامه ۵ ساله، هدف خود را برای پارالمپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس گذاشته‌ایم اما با توجه به نتایج و سهمیه‌هایی که به دست آورده‌ایم، این‌گونه نیست که اصلا برای پاریس شانس نداریم. تمام تلاش خود را می‌کنیم. کمیته ملی پارالمپیک از همین الان برای تیم‌های مختلف از جمله پاراشنا برنامه‌های مختلفی دارد. قول می‌دهم در لس‌آنجلس با استفاده از نوجوانان و جوانانی مثل ظریف، مدال‌های خوش‌رنگی کسب کنیم.

 

سرمربی تیم ملی پاراشنا: اجازه ندادیم مدال طلا به ژاپنی‌ها برسد

سرمربی تیم ملی پاراشنا گفت: اجازه ندادیم مدال طلا به ژاپنی‌ها برسد که با ما رقابت دارند، برسد.

علیرضا ایزدی در خصوص کسب ۳ مدال توسط تیم پاراشنای کشورمان در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، اظهار کرد: در ۱۰۰ متر آزاد ۳ شناگر ما شانس کسب مدال داشتند. ۲ شناگر ما و یک شناگر خوب ژاپنی که قبل از این مسابقات در رنکینگ شرایط بهتری از شاهین و سینا داشت. معلوم نبود کدام یک از آن‌ها می‌تواند مدال طلا کسب کند. خداراشکر سینا خیلی خوب شنا کرد. علاوه بر کسب مدال طلا، رکورد آسیا را به نام خودش ثبت کرد. نکته مهم دیگر این که اجازه نداد این طلا به ژاپنی‌ها برسد که با ما در جدول مسابقات رقابت دارند.

او افزود: شاهین هم خداراشکر برای چهارمین دوره در بازی‌های پاراآسیایی مدال می‌گیرد. این یک موفقیت بسیار بزرگ است که در ورزش سخت و طاقت فرسایی مثل پاراشنا، ورزشکاری ۴ دوره حضور داشته باشد و در همه آن‌ها مدال بگیرد. این موفقیت را به همه عزیزانی که موفقیت تیم پاراشنا را آرزو می‌کردند، تقدیم می‌کنم.

سرمربی تیم ملی پاراشنا در مورد درخشش نوجوان ۱۶ ساله کشورمان و کسب مدال نقره این مسابقات، گفت: ابوالفضل ظریف بر اساس اعزام کیفی، زمانی که مسابقات قهرمانی کشور برگزار شد در رنکینگ کسب مدال قرار نگرفت. به واسطه توضیحات فنی و درخواستی که از کمیته ملی پاراالمپیک و فدراسیون داشتیم، گفتیم با توجه به این که می‌تواند آینده خیلی خوب و موفقیت خوبی داشته باشد، او را به عنوان یک سرمایه ببینیم. درعین حالی که تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا کسب مدال هم داشته باشد.

ایزدی تصریح کرد: خداراشکر اعتماد کردند و نتیجه آن را هم گرفتند. جا دارد از زحمات ضیایی وسنجری مربیان خراسان رضوی که برای بوالفضل زحمات زیادی کشیدند، تشکر کنیم.

صعود والیبال نشسته ایران به نیمه‌نهایی 

در ادامه دیدارهای مرحله گروهی والیبال نشسته بازی‌های پاراآسیایی هانگژو نیز تیم ملی ایران، در سومین بازی خود به مصاف کامبوج رفت و با پیروزی در سه ست متوالی موفق شد حریفش را از پیش رو بردارد. 

شاگردان هادی رضایی در ست اول توانستند به راحتی و با نتیجه ۲۵ بر ۱۴ تیم کامبوج را شکست دهند. تیم ایران در ست دوم هم موفق شد با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ پیروز شود. پرافتخارترین تیم جهان در ست سوم نیز کار راحتی داشت و با نتیجه ۲۵ بر ۱۵ کامبوج را از پیش رو برداشت تا این دیدار سه بر صفر به سود ایران به پایان برسد. 

تیم ایران در دو دیدار قبلی خود موفق شده بود قزاقستان و تایلند را شکست دهد. تیم ملی والیبال نشسته ایران حالا باید فردا در نیمه نهایی به مصاف کره جنوبی برود. این دیدار ساعت ۱۴ برگزار می‌شود.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است