دو برنز دیگر برای تیم پاراشنای ایران در هانگژو

دو برنز دیگر برای تیم پاراشنای ایران در هانگژو

5 آبان 1402

شناگران ایران در فینال ماده ۱۰۰ متر کرال پشت و ۱۰۰ متر آزاد بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به دو مدال برنز دست یافتند.

 در ادامه مسابقات پاراشنای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، فینال ماده ۱۰۰ متر شنای کرال پشت کلاس S۹ با حضور ابوالفضل نگارستانی و ابوالفضل ظریف‌پور و فینال ۱۰۰ متر آزاد کلاس S۱۲ با حضور محمدحسین کریمی برگزار شد.

در این رقابت نگارستانی با ثبت زمان ۱:۰۹.۰۰ توانست رده سوم را از آن خود کرده و به مدال برنز برسد. ظریف‌پور نیز با ثبت زمان ۱:۰۹.۲۷ در مکان چهارم ایستاد.

در ماده ۱۰۰ متر آزاد کلاس S۱۲ نیز محمد حسین کریمی با ثبت زمان ۵۹.۱۷ در رده سوم ایستاد و به دومین برنز خود رسید.

ضیغمی‌نژاد: برای اولین طلای پاراشنا در پارالمپیک برنامه دارم

سینا ضیغمی‌نژادنژاد، دارنده سه مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو گفت: روز پایانی مسابقات پاراشنا بود و به خوبی و خوشی تمام شد. توانستم در ۵ ماده شرکت کنم و سه مدال طلا و یک مدال نقره کسب کنم و در ۱۰۰ متر پروانه نیز چهارم شدم.

وی افزود: خدا را شکر توانستم در ماده ۱۰۰ متر آزاد رکورد بازی‌های پارا آسیایی را بشکنم که دست لین چینی بود. او مدال پارالمپیک ریو را داشت و در هر سری از بازی‌های پاراسیایی ۸ مدال طلا می‌گرفت. خدا را شکر این یک اتفاق بسیار بزرگی بود که رقم زدم.

مدال‌آور پاراشنای کشورمان عنوان کرد: تا الان هم پرافتخارترین ورزشکار ایرانی در بازی‌های پار آسیایی هانگژو هستم. از همه کسانی که در این مدت کمکم کردند و در این مسیر من را همراهی کردند، تشکر می‌کنم. با تمام قدرت برای سال آینده آماده می‌شوم و برنامه‌ام این است که ان‌شاءالله بتوانم برای اولین بار یک مدال پاراشنا در پارا المپیک به دست بیاورم.

محمدحسین کریمی: با مصدومیت به مدال برنز رسیدم

محمد حسین کریمی  در ماده ۱۰۰ متر آزاد کلاس S۱۲ مسابقات پاراشنا چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی با ثبت زمان ۵۹.۱۷ در رده سوم ایستاد و به دومین برنز خود رسید.

کریمی پس از کسب مدال برنز گفت: مسابقات این دوره از سطح بالایی برخوردار بود و همه حریفان با آمادگی شرکت کرده بودند اما خدا را شاکرم که توانستم به مدال برنز دست پیدا کنم.

وی با بیان این که سومین دوره حضورش در بازی‌های پاراآسیایی را تجربه می‌کند، ادامه داد: هر چند کمبودهایی وجود داشت اما از نتایجی که در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو کسب کردیم راضی هستیم.

کریمی از آسیب دیدگی شانه خود قبل از این مسابقات خبر داد و گفت: تصور می‌کردم به دلیل این آسیب دیدگی عملکرد خوبی نداشته باشم اما خوشحالم که توانستم مدال برنز بگیرم. این مدال را به مردم خوب ایران که شایسته بهترین‌ها هستند تقدیم و از همه کسانی که برایم زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم.

نگارستانی: بیش از اندازه برای این مدال زحمت کشیدم

ابوالفضل نگارستانی پس از کسب مدال برنز پاراشنا در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو اظهار کرد: از اینکه توانستم مدال برنز را به دست بیاورم خیلی خوشحالم. از همه مربیانم تشکر می‌کنم که من را تا به اینجا رساندند.

وی ادامه داد: بیش از اندازه برای این مدال زحمت کشیدم و دوست دارم این مدال را به مادرم و مربیان تقدیم می‌کنم.

دارنده نشان برنز بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در مورد برنامه‌اش برای آینده بیان کرد: تمرین بسیار زیادی می‌کنم تا خودم را به بالاترین سطح برسانم.

ارشدی: برای موفقیت پاراشنا در پارالمپیک قول نمی دهم

احمد ارشدی، سرپرست تیم پاراشنا در ارزیابی خود از عملکرد تیم ملی پاراشنا ایران در این دوره از بازی‌های آسیایی گفت: ملی پوشان ما عملکرد موفقی داشتند، به گونه‌ای که ۱۱ مدال کسب کردند که سه مدال آن طلا بود. ضمن این که در بخش نابینایان هم محمدحسین کریمی ۳ مدال کسب کرد و در مجموع با ۱۴ مدال کار تیم ملی پاراشنا تمام شد.

وی به جوانگرایی در تیم ملی اشاره کرد و گفت: نوجوان ۱۶ ساله ما مدال نقره گرفت و کریمی ۱۸ ساله امروز برنز گرفت و سینا هم که از جوانان تیم ملی است سه مدال طلا و یک نقره گرفت که عملکرد کم نظیر برای پاراشنا به حساب می آید.

ارشدی از ادامه ارزیابی‌اش از عملکرد ملی پوشان پاراشنا گفت: شاهین ایزدیار با این که مدال طلا نگرفت اما ۵ مدالی که گرفت با ارزش بود و نسبت به گذشته پیشرفت داشته است. رکوردهایش هم بهتر از قبل بود. با این حال شک ندارم که پاراشنا در این مرحله نخواهد ایستاد و بازهم پیشرفت خواهد داشت.

سرپرست تیم ملی پاراشنا ادامه داد: با وجود این موفقیت‌ها برای پارالمپیک قولی نمی‌دهم اما تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی و تمرینات منظم به سمتی برویم که این مدال‌ها را در پارالمپیک بتوانیم تکرار کنیم.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است