تندیس‌های قهرمانی اولین دوره مسابقات کشوری پاراوالیبال ساحلی در بندر انزلی رونمایی شد

تندیس‌های قهرمانی اولین دوره مسابقات کشوری پاراوالیبال ساحلی در بندر انزلی رونمایی شد

2 آبان 1402

آیین رونمایی از تندیس‌های قهرمانی اولین دوره مسابقات پاراوالیبال نشسته ساحلی ویژه جانبازان و توان یابان کشور یادواره شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای نخستین‌بار در قاره آسیا و اقیانوسیه در بندر انزلی برگزار شد.

 آیین رونمایی از تندیس‌های قهرمانی اولین دوره مسابقات پاراوالیبال نشسته ساحلی ویژه جانبازان و توان‌یابان کشور یادواره شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار در قاره آسیا و اقیانوسیه در سالن کنفرانس ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی در شهرستان بندر انزلی انجام شد.


 در این مراسم امیر دریادار دوم حمیدرضا سعادت، فرماندهی ناوگان شمال منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) و فرمانده ارشد نظامی آجا در استان گیلان اظهار کرد: این رویداد از سه لحاظ حائز اهمیت و قابل ستایش است.

 وی افزود: نکته اول اهمیت پرداختن به ورزش است که در دین و مکتب اسلام نیز انجام فعالیت‌های ورزشی و پرداختن به صحت و سلامت بدن برای ارتقای وضعیت روح و روان توصیه شده است و از آن مهمتر انجام دهندگان این مسابقه که قرار است این فرایند ارزشمند را با همت و تلاششان به اجرا در بیاورند.

امیر دریادار دوم سعادت تصریح کرد: شما عزیزان قرار است با حضور در این رقابت‌ها به ما اراده و انگیزه عالی داشتن را یادآوری کنید.

وی با بیان اینکه جانبازان مدال افتخار را تا ابد به گردن آویختند و این جایگاه برای آنها همیشه محفوظ است، افزود: عزیزانی که در دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و این کشور از خودشان گذشتند و به نوعی شهدای زنده محسوب می‌شوند که بعد از دوران دفاع مقدس همچنان پای آرمان‌های انقلاب ایستادند.

 فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) تاکید کرد: نامگذاری این دور از مسابقات به نام شهدا؛ زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن‌هایی است که از همه چیزشان گذشتند تا این مملکت و ناموس این آب و خاک حفظ شود و یک وجب از خاک مملکت به دست دشمن نیفتد. چه شهدایی که در دوران دفاع مقدس جان خود را تقدیم کردند و چه آنهایی که در عرصه‌های دیگر این توفیق نصیبشان شد.

امیر دریادار دوم سعادت با بیان اینکه جایگاه همه شهدا رفیع است، ولی شهدای نیروی دریایی یک ویژگی خاص دارند، گفت: بارها شنیدیم که گفتند اجر و ثواب شهدای دریایی دو برابر شهیدان دیگر است، زیرا بدن‌های مبارک بسیاری از این شهیدان هرگز بازنگشته و برای همیشه در اعماق آب‌ها آرمیده است.

فرمانده ارشد نظامی آجا در استان گیلان با اشاره به حادثه ۷ آذر ۱۳۵۹ که ناو پیکان مورد اصابت موشک قرار گرفت، افزود: برخی از عزیزانی که در داخل این ناو محبوس شده بودند به تدریج در آب غرق شدند و علی‌رغم صدای کمک خواهی آنها، در آن دقایق کاری از دست کسی بر نمی‌آمد و آرام آرام در آن شناور پایین رفتند و برای همیشه در اعماق دریا ماندگار شدند.

همچنین در این مراسم محمد قنبری، رئیس هیئت ورزش های جانبازان و معلولین استان گیلان اظهار کرد: میزبان اولین دوره مسابقات آزاد پارا والیبال نشسته ساحلی قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی با حضور ۳۲ تیم از آقایان و ۸ تیم از بانوان از ۲۴ استان کشور هستیم.

 وی با بیان اینکه این رقابت‌ها از روز یکشنبه هفتم آبان ماه آغاز و ۱۱ آبان اختتامیه آن برگزار می‌شود، افزود: این مسابقات در زمین ورزشی مرحوم قایقران منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

قنبری تاکید کرد: این جام به نام شهدای نیروی دریایی ارتش همیشه قهرمان نامگذاری شده و هدف از آن پیشبرد اهداف ورزشی جانبازان و توان یابان است.

 رئیس هیئت ورزش های جانبازان و معلولین استان گیلان گفت: برای اولین بار در این مسابقات از سوی فدراسیون مجوز قضاوت برای بانوان را دریافت کردیم و تا به امروز چهار کارگاه تئوری و عملی برای داوران برگزار شده است.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است