اردوهای متفاوت و گزینش کیفی با امید به همسان‌سازی پاداش‌ها برای پاراآسیایی‌ها

اردوهای متفاوت و گزینش کیفی با امید به همسان‌سازی پاداش‌ها برای پاراآسیایی‌ها

3 آبان 1402

دبیر هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان اصفهان گفت: همه ورزشکارهایی که اعزام شدند، قطعا بهترین‌های گروه خود بوده‌اند و تمرینات و شرایط را برای خودشان از لحاظ آماده‌سازی محیا کرده‌اند، اعزام‌ها به صورت کیفی انجام شده و ورزشکاری که شانس مدال‌آوری داشته، اعزام شده است.

محمدصادق پسندیده ، با بیان اینکه در رشته‌های ورزشی بسکتبال با ویلچر، دو و میدانی، والیبال نشسته از سمت هیئت ورزشی جانبازان و توان یابان اصفهان در رقابت‌های پاراآسیایی نماینده داریم، اظهار کرد: دو ورزشکار سهمیه ورزشی تیر و کمان، دو ورزشکار هیئت تکواندو در مسابقات تکواندو و سه ورزشکار هیئت ورزشی نابینایان و کم بینایان از استان اصفهان که در مجموع ۱۴ ورزشکار و ۳مربی و سرمربی از استان در این مسابقات شرکت می‌کنند.

وی افزود: اعزام‌ها به‌صورت کیفی انجام می‌شود و ورزشکاری که از شانس مدال آوری و رنگ مدال برخوردار باشد، اعزام می‌شود. کاروان این دوره نیز از این موضوع مستثنی نبوده است و ورزشکارانی که در این مسابقات شرکت می‌کنند از لحاظ شانس، کسب مدال را دارند، اما رنگ مدال در جریانات این مسابقات که اتفاق می‌افتد و ورزشکار از کسب مدال محروم شود، دست ما نیست.

دبیر هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان اصفهان، با اشاره به اینکه همه ورزشکارهایی که اعزام شدند، قطعا بهترین‌های گروه خود بوده‌اند و تمرینات و شرایط را برای خودشان از لحاظ آماده‌سازی محیا کرده‌اند، ادامه داد: علی رغم کمبودهایی که داشته‌اند، همیشه آن‌ها سعی و تلاش کرده‌اند تا ظرفیت‌ها را به بهترین نحو استفاده کنند که با آمادگی کامل در مسابقات حاضر شوند. امیدواریم آن‌ها در قالب تیم‌های ملی موفق به کسب مدال و موفقیت شوند. 

وی با بیان اینکه اردوها نیز در رشته‌های متفاوت بر اساس سیاست‌‍گذاری کمیته پارا المپیک و معلولین انجام می‌شود، گفت: با برنامه‌ریزی تعداد اردوها برای هر رشته ورزشی در قالب‌های فردی و تیمی متفاوت است. ما براساس تصمیمات رئیس و هیئت مدیره ظرفیت میزبانی والیبال نشسته را در تیم‌های ملی داشته‌ایم و دو و میدانی نیز در دو نوبت به‌صورت غیر متمرکز در مجموعه شهید میثمی که ورزشکاران تمرینات خود را زیر نظر مربیان خود پیگیری کردند.

دبیر هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان اصفهان، با اشاره به اینکه سایر رشته‌های ورزشی با توجه به آن چارچوب و پروتکل‌ تیم‌های ملی ورزشکاران اعزام شدند، ولی فاصله اردوهای ورزشکاران چه در رشته‌های تیمی و انفرادی از لحاظ تامین محل تمرینات حمایت کرده‌ایم، افزود: با توجه به زیرساخت‌ها که ما در مجموعه هیئت ورزشی شهید میثمی انجام داده‌ایم، همه امکانات را به‌صورت کاملا رایگان در اختیار ورزشکاران گذاشته‌ایم.

او با تاکید براینکه هیئت جدایی از ورزشکار ندارد و بالعکس، ولی آنچه که در حد بضاعت هیئت است امکان دارد ورزشکار انتظار بیشتری داشته باشد و قطعا هنگامی که قرار است در رویداد بین المللی و آسیایی شرکت کند، باید از فرای امکانات بهره‌مند شود، گفت: هزینه‌های همراه ورزشی و فنی ورزشکاران غیرمعلول نسبت به افراد ورزشکاران معلول بیشتر است و آنچه که در اختیار داشته‌اند را تحمل کرده و به دست آورده‌اند. بسته‌های حمایتی که در طول ورزش به آن‌ها نیاز دارند، مثل مکمل‌های غذایی و تغییرات بدنسازی و...است‌.

پسندیده تصریح کرد: همه باید در حوزه ورزش، از ورزشکارانی که اعزام شدند، حمایت کنند و جوانان نیز دراین راه می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند. امیدواریم همسان‌سازی این پاداش‌ها نسبت به ورزشکاران پارا آسیایی اتفاق افتد و حتما به موقع این تصمیم انجام شود. ولی فارغ از اینکه عددها و رقم‌ها به چه صورت باشد، انتظار می‌رود مراسم اهدای جوایز و پاداش‌هایی که قرار است به ورزشکاران داده شود، به موقع و به بهترین نحو انجام شود، زیرا حضور ۱۴ ورزشکار از یک استان اعلام و اعزام شدند و این ظرفیت بسیار خوبی است و اداره ورزش جوانان باید برای این ظرفیت اعزام قدردان باشد.

 ورزشکاران گروه اول ۲۴ مهرماه و گروه دوم ۲۵ مهرماه اعزام شدند که مسابقات از ۳۰ مهرماه آغاز خواهد شده است.

 

منبع : ایسنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است