ورزشکار کرمانشاهی رکورد بازی‌های پاراآسیایی را شکست

ورزشکار کرمانشاهی رکورد بازی‌های پاراآسیایی را شکست

4 آبان 1402

 رقابت های دوومیدانی چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی که از صبح روز گذشته در ورزشگاه مرکزی شهر هانگژو چین آغاز شده است، با رقابت پرتابگران وزنه ادامه پیدا کرد.

در این مسابقات و در فینال این ماده که در کلاس F۵۷ برگزار شد، یاسین خسروی به رقابت با حریفان خود پرداخت و با پرتابی به طول ۱۶ متر ضمن کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی، رکورد بازی های پاراآسیایی را نیز شکست.

وی در چهاردهمین دوره مسابقات بین‌المللی پارادوومیدانی گرندپری فزاع ۲۰۲۳ که نخستین تجربه وی در رقابت های جهانی بود و در کشور امارات برگزار شد در مسابقات کلاس پرتاب وزنه F۵۷، توانسته بود با رکورد ۱۵ متر و ۴۶ سانتی متر ضمن کسب مدال طلا، رکورد جهان و پاراآسیایی را شکسته و به نام خود به ثبت برساند.

 

یاسین خسروی ورزشکار معلول اهل شهر بانه ور شهرستان پاوه‌ همچنین در مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی جهان که تیرماه امسال برگزار شد بار دیگر با رکوردشکنی در رشته پرتاب وزنه، توانست علاوه بر کسب مدال طلا، سهمیه بازی‌های پارااُلمپیک پاریس را نیز کسب کند.

وی در این مسابقات نیز با ثبت رکورد ۱۶.۰۱ متر ضمن شکستن رکورد جهان که در اختیار خودش بود، توانست عنوان قهرمانی را از آن خود کند.

 

 در روز سوم رقابت‌های پارآسیایی هانگژو، ورزشکاران کشورمان موفق به کسب ۲۶ مدال رنگارنگ شامل هشت مدال طلا، ۱۱ مدال نقره و هفت مدال برنز در رشته‌های مختلف شدند.

در پایان روز سوم، کاروان کشورمان با ۲۴ طلا، ۳۰ نقره و ۱۹ برنز و کسب مجموع ۷۳ مدال در رده دوم جدول مدال‌ها قرار دارد، چین با ۱۱۸ طلا، ۹۶ نقره و ۸۶ برنز و مجموع ۳۰۰ مدال در رده اول توزیع مدال‌های بازی‌های پاراآسیایی قرار دارد وپس از ایران هم ژاپن با ۲۰ طلا، ۲۱ نقره و ۲۸ برنز در رده سوم قرار دارد.

 

منبع : ایرنا

نظرات

تا کنون نظری برای این مطلب درج نشده است.

درج نظر

ثبت نظر
عضویت در خـبـرنـامـه رعــد
لطفا ایمیل و شماره موبایل را وارد کرده و
دکمـه ثـبـت عـضـویـت را کلیـک نمایید.
کلیه حقوق وبسایت متعلق به موسسه رعد است